مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

نحوه تغییر رمز وای فای در انواع مودم ها

تغییر رمز وای فای مودم یکی از ساده ترین و در عین حال مهم ترین کارهایی است که دارندگان مودم های خانگی باید آن را یاد بگیرند. به این نکته توجه داشته باشید که در مواردی رمز وای فای شما را کسانی دارند که نباید داشته باشند، در چنین موقعیت هایی به آسانی با عوض کردن رمز وای فای می توانید دسترسی آن ها را وای فای خود قطع کنید. با ما همراه باشید تا به صورت تصویری و قدم به قدم روش تغییر رمز وای فای را به شما آموزش دهیم.

در مقدمه به این نکته اشاره کردیم که تغییر رمز وای فای در مودم های گوناگون را بررسی خواهیم کرد، به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که مودم های وای فای انواع مختلفی دارند و بررسی کردن شیوه عوض کردن رمز وای فای مودم در همه آن ها به زمان بالایی احتیاج دارد، به همین دلیل دو نوع از پرکاربردترین انواع مودم را انتخاب کرده ایم و روش تغییر رمز وای فای مودم در آن ها را بررسی خواهیم کرد.

 

 

چگونه رمز وای فای را عوض کنیم ؟

پر کاربردترین مودم های وای فای خانگی D_Link و Tp_Link نام دارند که اگر چه تغییر رمز در آن ها شباهت هایی با یکدیگر دارد، اما دارای تفاوت هایی هم است که در ادامه این روش ها را به طور کامل و به همراه تصویر به طور قدم به قدم بررسی خواهیم کرد. اگر یکی از این دو مدل مودم را دارید، این مطالب را از دست ندهید.

نحوه تغییر رمز وای فای مودم تی پی لینک TP-LINK

در ابتدا تغییر رمز وای فای مودم Tp_Link را بررسی می کنیم. برای این کار باید در ابتدا وارد تنظیمات وای فای شوید، برای ورود به تنظیمات باید آی پی مودم خود را در نوار جستجو وارد کنید. آی پی مودم ها با یکدیگر متفاوت هستند، اما معمولا 192.168.1.1 به عنوان آی پی مودم انتخاب می شود.

تغییر رمز وای فای

بعد از این مرحله صفحه زیر برای شما باز خواهد شد؛ در این قسمت ok را انتخاب کنید تا بتوانید به درستی روند تغییر رمز را ادامه دهید.

تغییر رمز وای فای

اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید، با صفحه ای که در پائین می آوریم روبه رو خواهید شد. صفحه فوق در صورتی برای شما ظاهر می شود که نام کاربری به صورت پیش فرض باشد، در غیر این صورت صفحه پائین نمایش داده می شود.

تغییر رمز وای فای

مرحله بعدی برای تغییر رمز وای فای در مودم های Tp_link مرحله ای است که در پائین به صورت تصویری شرح داده می شود.

تغییر رمز وای فای

در این مرحله از بین گزینه ها باید  Administrator را انتخاب کنید و سپس وارد قسمت Maintenance شوید. در این مرحله همانطور که در تصویر بالا نمایش داده شده است، قسمتی برای کاربر باز می شود که از او می خواهد رمز جدیدی که برای وای فای خود در نظر گرفته است را وارد کند.

بعد از وارد کردن رمز جدید، بخشی برای تائید رمز در نظر گرفته شده است که باید رمز مورد نظر را مجددا تکرار کنید. در انتها برای آن که رمز وای فای و مودم به درستی تغییر کند، بر روی دکمه save کلیک کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله رمز وای فای مودم شما با موفقیت تغییر کرده است و دستگاه هایی که با رمز قبلی به مودم شما متصل شده اند، دیس کانکت می شوند و برای اتصال مجدد نیاز به رمز جدید خواهند داشت.

نحوه تغییر رمز وای فای مودم دی لینک D-LINK

برای تغییر رمز مودم های D_Link باید به ترتیب ذکر شده در پائین اقدام کنید. در ابتدا باز هم مانند فوق آی پی مودم خود را در نوار جستجو وارد کنید.

تغییر رمز وای فای

 بعد از این مرحله  صفحه پائین برای شما نمایان خواهد شد.

تغییر رمز وای فای

در این مرحله باید طبق عکس زیر عمل کنید و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

نحوه تغییر رمز وای فای مودم

بعد از این قسمت صفحه ای نمایان می شود که در قسمت بعد آن را نمایش خواهیم داد، توجه داشته باشید که مراحل را باید با دقت و به ترتیب دنبال کنید تا بتوانید با موفقیت رمز مودم خود را تغییر دهید.

نحوه تغییر رمز وای فای مودم

سپس گزینه ای که در تصویر نمایش داده شده است را انتخاب کنید.

نحوه تغییر رمز وای فای مودم

در مرحله فوق باید رمز جدید را وارد کنید.

سپس رمز وای فای با موفقیت تغییر خواهد کرد. توجه داشته باشید که بعد از این مرحله همه اتصال ها به مودم قطع می شود و باید با رمز جدید مجددا به مورد متصل شوید.

و در انتها امیدواریم که این مقاله آموزشی نحوه تغییر و عوض کردن رمز وای فای برای شما عزیزان کاربردی بوده باشد و منتظر نظرات و سوالات شما در بخش نظرات هستیم تا در اسرع وقت پاسخگو شما باشیم.

 

منبع : نومینا

  • ۹۸/۱۲/۱۲
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی