مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

زمان مصرف کود هیومیک اسید برای درختان

اگر از کشاورزی لذت می‌برید و نیروی زیادی صرف اینکار می‌کنید، بهتر از مزایا و وجود اسید هیومیک غافل نشوید. به جرائت می‌توان گفت این محصول بی‌نظیر یک ترکیب جادویی برای طبیعت است که سبب رشد و توسعه گیاهان می‌شود. زمان مصرف هیومیک اسید نیز متفاوت است البته هیچ محدودیتی در مصرف این محصول وجود ندارد و در تمامی فصل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. اما برای اینکه نتیجه بهتری از مصرف این محصول و کاهش دادن هزینه‌ها بگیرید باید زمان مصرف هیومیک اسید را به صورت صحیح و اصولی بدانید. با اینکار رشد و بازدهی محصولات کشاورزی و گیاهان شما بیشتر و بهتر خواهد شد، به همین دلیل ما در این مقاله زمان مصرف و تاثیر این محصول بر گیاهان را برای شما بیان خواهیم کرد.

بهترین زمان برای مصرف هیومیک اسید

از زمانی که کشاورزی را شروع می‌کنید تا پایان آن باید حداقل حدود 2 الی 3 بار از اسید هیومیک برای محصولات خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که اولین مرحله استفاده از اسید هیومیک بسیار مهم است و بهتر است زمانی استفاده شود که گیاهان و درختان در رشد هستند؛ اینکار سبب افزایش رشد آن‌ها می‌شود. در ادامه برای شما استفاده از این محصول را در باغات و محصولات کشاورزی شرح خواهیم داد:

مصرف اسید هیومیک برای باغات

همانطور که گفته شد استفاده از اسید هیومیک در طول رشد باید 2 الی 3 مرحله باشد، و این موضوع برای درختان و دیگر محصولات باغات نیز صدق می‌کند. بهتر است اولین مرحله مصرف اسید هیومیک برای باغات زمانی باشد که درختان در ابتدای شروع فصل هستند و هنوز از خواب بیدار نشده‌اند. با استفاده اسید هیومیک در این زمان درخت پس از بیدار شدن مقاوم می‌شود، استفاده از این محصول در این مرحله بسیار مهم است. زیرا همانطور که می‌دانید درختان پس از بیدار شدن قدرت وندانی ندارند و ممکن است در برابر شرایط محیطی سخت دوام نیاورند به همین دلیل استفاده از این محصول واجب است و سبب رشد و قدرت درختان خواهد شد.

تاثیر اسید هیومیک بر روی پسته

 البته باید بدانید که پس از بیدار شدن ریشه درختان نیز ضعیف هستند و قدرت جذب چندانی ندارند، به همین دلیل نیاز به یک عناصر قدرتمند مانند اسید هیومیک دارد تا قدرت درخت بالا رود و بتواند در مدت زمان کوتاه رشد چشمگیری داشته باشد. سرمای زمستان نیز ممکن است سبب آسیب به درختان شود به همین دلیل بهتر است قبل از گلدهی اولین مرحله استفاده از این محصول را انجام دهید.

 

حال که دانستیم اولین مرحله چه زمانی است بهتر است به سراغ دومین مرحله مصرف این محصول بی‌نظیر برویم. دومین مرحله نیز مانند اولین مرحله بسیار مهم است و باید در زمان تشکیل میوه درختان انجام شود. زمانی که درختان شروع به محصول دهی می‌کنند انرژی زیادی است می‌دهند و باید برای برگردانندن انرژی آن‌ها تلاش کنیم. استفاده از اسید هیومیک در این زمان به درختان کمک زیادی می‌کنند و سبب برگرداندن انرژی از دست رفته می‌شود، همچنین به رشد و کیفیت بالای میوه نیز کمک می‌کند. برخی از تاثیرات اسید هیومیک بر درختان در این مرحله عبارتند از:

  • آزاد کردن عناصر غذایی که در زیر خاک وجود دارند.
  • با مصرف اسید هیومیک میکرو ارگانیسم نیز فعال می‌شود، با اینکار خاک بهتر می‌تواند غذا و آب را جذب کند.
  • ریشه در این زمان مانند درخت انرژی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند برخی از عناصر را به راحتی جذب کند، در چنین مواقعی اسید هیومیک تمامی عناصر لازم را جذب کرده و در اختیار ریشه قرار می‌دهد.

هیومیک اسید برای محصولات کشاورزی

محصولات کشاورزی نیز بسیار مهم هستند و برای رشد بهتر نیاز به عناصر قوی دارند. بهترین زمان مصرف هیومیک اسید برای محصولات زراعی قبل از کاشت است و باید تمامی بذرها را به این محلول آغشته نمایید. بلافاصله پس از آغشته کردن بذرها آن‌ها را خاک نکنید و حداقل اجازه بدید چند ساعت استراحت کنند. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید سعی کنید پس از کاشت در زمان اولین آبیاری از اسید هیومیک استفاده کنید تا رشد ریشه جوانه بالا رود و بتواند آب و غذا را جذب نماید.

برای این محصولات نیز می‌توانید 2 الی 3 بار اسید هیومیک استفاده کنید، زمانی که حدود 40 یا 50 روز به برداشت محصول مانده برای رشد و بهتر و باردهی بالا می‌توانید از اسید هیومیک استفاده کنید. توجه داشته باشید که مصرف این محصول هیچ مشکلی برای خاک شما به وجود نخواهد آورد و بر عکس سبب تقویت خاک خواهد شد.

زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

اگر صاحب گیاهان آپارتمانی هستید باید بدانید با گذشت زمان خاک گلدان مواد مغذی خود را از دست می‌دهد و این موضوع به گیاه شما آسیب زیادی وارد خواهد کرد. بنابراین استفاده از کود هیومیک اسید برای گیاهان شما بسیار ضروری است. بهترین زمان برای مصرف این محصول برای گل‌های آپارتمانی زمان رشد و گسترش آن‌ها است. گل‌های آپارتمانی در گلدان‌ها نگهداری می‌شوند به همین دلیل نیازی به مصرف این کود با دوز بالا نیست و مقدار کمی برای رشد گیاه نیز کافی است. برای این گیاهان یک قاشق از هیومیک اسید کافی است که می‌توانید آن را با آب قاطی کنید و سبب داخل گلدان بریزید.

بهترین کود برای درخت پسته

فواید استفاده از کود هیومیک اسید چیست؟

وجود ماده آلی برای خاک بسیار مهم است و حداقل حدود 2 الی 6 درصد این ماده در خاک وجود داشته باشد. اما متاسفانه در سال‌های اخیر به شدت درصد این ماده کاهش پیدا کرده است و در برخی مناطق حدود 1 درصد می‌باشد. عدم وجود ماده آلی زنگ خطری برای محصولات و کشاورزان محسوب می‌شود و باید به دنبال راه‌حلی برای حل این مشکل باشیم. یکی از راه‌هایی که هیچ خطری برای این محصولات و خاک ندارد استفاده از کود اسید هیومیک است، در این قسمت برخی از تاثیرات و فواید این کود را ذکر خواهیم کرد:

  • افزایش ظرفیت نگهداری از آب
  • افزایش ریشه دهی محصول
  • بالا بردن مقاومت درخت در برابر آفات و بیماری‌ها یا شرایط سخت محیطی
  • کاهش دادن شوری خاک
  • افزایش فعالیت‌های میکرو ارگانیسم
  • و...

توجه داشته باشید که تمامی این موارد فقط بخشی از فواید این کود بی‌نظیر هستند. برای دیدن تاثیرات دیگر این محصول بهتر است آن را استفاده کنید و تجربه‌ای خوشایند برای محصولات خود به ارمغان آورید.

 

منبع : فروشگاه آل کیوان

  • ۰۲/۰۸/۲۵
  • علی حریرساز

کود

کود کشاورزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی