مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

آموزش تصویری نحوه ساختن جیمیل و اکانت گوگل

در دنیای حال حاضر اینترنت یکی از نیاز های مهم برای هر شخص داشتن یک راه ارتباطی است و ایمیل و یا همان ادرس الکترونیکی از متداول ترین راه های ارتباطی جهان شناخته شده است . می توان ساختن جیمیل را بهترین گزینه برای داشته یک ایمیل مناسب دانست. تقریبا می توان گفت برای ورود به اکثر سایت ها و اپلیکیشن ها کاربر باید یک ایمیل شخصی داشته باشد. در خیلی از ادارات و سازمان ها استفاده از ایمیل به عنوان راه حلی برای انجام مکاتبات اداری و رسمی رایج شده است. خیلی از کسب و کار ها از ایمیلی به عنوان راه ارتباطی استفاده می کنند و همچنین جذب نیرو و دریافت رزومه از طریق اکانت ایمیل ( ادرس الکترونیکی ) انجام می شود. اکنون که با اهمیت بالای یک حساب الکترونیکی اشنا شدید سوالی که ایجاد می شود این است که ایا ایمیلی برای خود دارید؟ ساخت ایمیل جدید کار بسیار ساده ای است ، در این مقاله یاد می گیریم که چگونه جیمیل و یک اکانت گوگل بسازیم 

 

آشنایی با ویژگی های جیمیل

- لیست وظایف

- تایید دو مرحله ای

- اشتراک گذاری تقویم

- ارسال گروهای ایمیل

- تغییر پس زمینه جیمیل

- مسدود کردن پیام

- کلید های میانبر

- پاسخ گوی اتوماتیک

- برجسب گذاری برای پیام

- جست و جوی پیشرفته

- برچسب های رنگی

- افزودن مخاطبین

- استفاده از قالب بندی

 

مزایای ساخت اکانت جیمیل

پیشنهاد می کنم اگر اکانت جیمیل ندارید همین الان دست به کار شوید و ایمیل خود را بسازید . باید در ابتدا این را ذکر کنیم که با ساختن جیمیل به خیلی از خدمات دیگر از گوگل می توانید دسترسی پیدا کنید ( مانند گوگل درایو ، یوتیوب و ... )

برای آشنایی با مزایای ارتباط از روش ساختن جیمیل و اکانت گوگل به چند مورد اشاره می کنیم :

- برقراری ارتباط بدون محدودیت زمانی و مکانی

- امکان ارسال فایل در ایمیل ( به صورت پیوست )

- تبادل پیام با سرعت بسیار بالا

- امنیت در دریافت و ارسال پیام

- فضای تقریبا نامحدود برای ارسال و دریافت پیام

- در دسترس بودن همیشگی ( هر جا با هر وسیله و در هر زمان )

- حفظ تاریخچه گفت و گو ها و ثبت مکالمات

- ارسال به صورت تقریبا رایگان

 

آموزش ساخت جیمیل و اکانت گوگل

قدم اول : ایجاد حساب برای ساخت اکانت گوگل

برای شروع ساختن جیمیل در ابتدا باید وارد سایت ( google.com/gmail‌ ) شده و مانند تصویر زیر روی دکمه " ایجاد حساب " کلیک کرده تا یک جیمیل بسازید .

در صورت انگلیسی بودن زبان صفحه باید روی گزینه ی " Create an account‌‌ " کلیک کنید .

ساخت جیمیل

 

قدم دوم : فرم اولیه ثبت نام جیمیل

بعد از کلیک بر قسمت ایجاد حساب ، فرم ثبت نام را مشاهده خواهید کرد . اگر صفحه ساخت جیمیل شما انگلیسی زبان است وبخاطر اینکه اموزش به صورت فارسی تنظیم شده است برای راحت تر پرداختن به اموزش بهتر است زبان را به فارسی تغییر دهید .( مانند تصویر )

ساخت جیمیل

 

در تصویر واضح است که این فرم اطلاعات اولیه ای جهت ساخت جیمیل می خواهد که هر قسمت را به تفکیک توضیح خواهیم داد .

ساخت جیمیل

1- نام و نام خانوادگی خود را در این قسمت باید وارد کنید .

2- این قسمت برای وارد کردن ادرس ایمیل انتخابی شما است ( دقت کنید که این ادرس نباید قبلا توسط فردی دیگر ثبت شده باشد و در ادرس ایمیل فقط مجاز به استفاده از حرف ، عدد و نقطه هستید . )

3- این قسمت جهت وارد کردن رمز عبور است و در فرم بعد باید به منظور تایید مرز عبور خود را مجدد وارد کنید . رمز عبور باید حداقل از هشت کاراکتر که شامل حرف ، عدد و نماد تشکیل شود . در غیر این صورت پیغام خطا داده می شود .

 

قدم سوم : وارد کردن اطلاعاتی که برای بازیابی حساب جیمیل ضروری است

در این مرحله اطلاعاتی را مانند شماره تلفن باید وارد کرد ، به منظور امنیت حساس و قابلیت بازیابی رمز جیمیل زمان فراموشی رمز. این قسمت را نیز به تفکیک از یکدیگر برای شما شرح خواهیم داد .

ساخت جیمیل

1- در این قسمت از ساختن جیمیل باید شماره همراه خود را وارد کنید که در صورت فراموشی رمز از طریق شماره همراه خود می توانید حساب کاربری را باز یابی کنید.

2- اگر ایمیل دیگری برای بازیابی دارید ، آن را در کادر وارد کنید.

3- در این قسمت باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید . درست پر کردن این بخش از ساخت جیمیل الزامی است.

4- نوع جنسیت خود را وارد کنید .

قدم چهارم : تاییدیه شماره همراه

این مرحله برای به تایید رساندن شماره موبایلی است که در مرحله قبل وارد کردید. در این قسمت بعد از وارد کردن شماره موبایل و زدن دکمه ارسال ، کد تایید برای شما ارسال خواهد شد که باید در کادر وارد کنید و روی تایید کلیک کنید .

ساخت جیمیل

قدم پنجم : قوانین گوگل

این مرحله برای اشنایی با شرایط خدمات گوگل و همچنین خط مشی حریم خصوصی و ... به شما توضیح داده شده است که با زدن گزینه " موافقم " موافقت خود را اعلام می کنید .

 

ساخت جیمیل

 

به همین راحتی کار ساخت اکانت جیمیل به پایان رسید. در مرحله اخر بعد از زدن گزینه موافقم وارد حساب کاربری جیمیل جدید خود می شوید .

 

نحوه ورود و خروج به اکانت جیمیل

بعد از ساخت جیمیل به صورت اتوماتیک وارد اکانت جیمیل خود می شوید. برای خارج شدن از جیمیل باید روی شکل دایره ای که اول اسم شما روی آن به اختصار نوشته شده کلیک کرده و سپس در منوی باز شده روی خروج از سیستم کلیک کنید .

برای ورود به جیمیل در نوار ادرس Gmail.com را وارد کرده و این بار روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید . ادرس جیمیل خود را وارد نموده و روی دکمه بعدی کلیک کنید .

ساخت جیمیل

  • ۹۹/۰۶/۱۱
  • علی حریرساز

ساخت اکانت گوگل

ساختن جیمیل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی