مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

 آموزش اسکرین شات در ویندوز

اسکرین شات در ویندوز برای بسیاری از کاربران در شرایط مختلف کاری می تواند یک ابزار کاربردی باشد بطوری که شاید کاربر بخواهد بعد از پرداخت مبلغی به حساب فرد دیگر تراکنش موفق آن را داشته باشد در این حالت وی باید با نحوه گرفتن اسکرین شات در ویندوز آشنایی داشته باشد. برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 روش های متفاوتی وجود دارد، ولیکن مهم این است که چه روشی می تواند سرعت بالا و کیفیت عالی را به همراه داشته باشد. اسکرین شات در ویندوز می تواند مزایای فراوانی برای کاربر داشته باشد از جمله اگر مشکل یا خطایی که ممکن است در ویندوز برای شما اتفاق افتاده باشد و بخواهید کل پیام و اخطار ها را بطور واضح برای دوست یا عیب یاب سیستم ارسال کنید به راحتی بعد از ذخیره اسکرین شات آن را می تواند در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Screenshot اسکرین شات  چیست و چه راه هایی برای استفاده از آن وجود دارد؟

در واضح ترین تعریف؛ اسکرین شات یعنی از محتوای در حال نمایش تصویری بر روی صفحه نمایش کامپیوتر دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل ثبت و ذخیره شود. در نتیجه اسکرین شات یعنی گرفتن تصویر از صفحه در حال نمایش. هرچند منظور ما تهیه عکس با دوربین عکاسی از صفحه کامپیوتر نیست بلکه همه دستگاه ها قابلیت کاربردی اسکرین شات از صفحه نمایش را به شکل یک ابزار سیستمی tool تعبیه کرده اند. در بیشتر دستگاه ها بسیار ساده  و در بعضی ابزار ها هم نیاز به انجام بعضی کارها است.

 

راه های استفاده از ابزار اسکرین شات در ویندوز 7 و 10

در ویندوز راه های بسیاری برای گرفتن اسکرین شات وجود دارد اما زیاد فرقی ندارد که شما از چه نوع ویندوزی استفاده می کنید زیرا اسکرین شات در ویندوز به ساده ترین نحو قابل استفاده می باشد و الزامی به نصب برنامه های کاربردی وجود ندارد.

گرفتن اسکرین شات از کل صفحه با دکمه  print screen: اولین کار برای انجام این عمل این است که دکمه اسکرین شات موجود در صفحه کلید خود را پیدا کرده و آنرا فشار داده تا موضوع مورد نظر شما در حافظه کلیپ بورد منتقل شود. ناگفته نماند این نگه داری به صورت موقت است بطوری که با روشن و خاموش کردن سیستم از حافظه کامپیوتر پاک می شود پس دقت کنید که دکمه ری استارت سیستم را فشار ندهید.
در ادامه شما باید بعد از فشردن این دکمه یکی از نرم افزار های گرافیکی خود که ساده ترین و سریعترین آن ها Paint می باشد را اجرا کنید و سپس در صفحه مورد نظر راست کلیک کرده و از منوی باز شده دکمه past  را فشار دهید، همچنین می توانید به جای راست کلیک از دکمه ترکیبی صفحه کلید مانند Ctrl+v را همزمان در مکان مورد نظر فشار داده تا تصویر مورد نظر در نرم افزار چسبانیده شود.

undefined

توجه داشته باشید که حافظه کلیپ بورد فقط قادر به نگهداری یک تصویر در حافظه است و اگر مرتب آنرا فشار دهید آخرین وضعیت از تصویر را در خود نگه داری می کند، این مشکل را می توانید با استفاده از نرم افزار کلیپ بورد مستر را برطرف کنید.

 

گرفتن اسکرین شات در ویندوز لپ تاپ

جهت گرفتن Screen shot در لپ تاپ باید دقت کنید که نحوه گرفتن آن با کامپیوتر های رو میزی اندکی متفاوت است به طوری که باید دکمه های Fn+Printscreen را با هم بصورت همزمان فشار دهید تا آخرین وضعیت تصویر صفحه نمایش در حافظه کلیپ بورد ثبت بشود. دکمه Fn موجود در صفحه کلید لپ تاپ ها مخفف لغت  Function است که یک کلید ترکیبی می باشد که با دکمه های F1 تا کلید F12 به صورت همزمان کاربرد دارد؛ از جمه استفاده این کلید برای تغییر نور صفحه نمایش یا کم کردن صدا یا افزایش آن در لپ تاپ است.

اسکرین شات در ویندوز 7

 

نحوه اسکرین شات گرفتن از پنجره فعال با  Alt + Print Screen

این روش هم  به همان شکل فشار دادن دکمه PrintScreen در صفحه کلید است اما با این تفاوت که فقط پنجره فعال را ثبت وذخیره می کند. پس در نتیجه اگر مایلید فقط از پنجره های در حال اجرا وفعال عکس بگیرید به سادگی و با فشردن کلید های Alt + Print Screen  قادر به انجام این کار می شوید.

 

 ذخیره اتوماتیک اسکرین شات با کلید های Windows + Print Screen

در این راه کار با فشردن دکمه های windows و printscreen بطور همزمان تصویر ثبت شده در حافظه کلیپ بورد در جایی از حافظه نگهداری می شود و دیگر نیازی به past کردن آن در دیگر  نرم افزار های گرافیکی ندارید، در راهکار های قبلی عکس ذخیره شده درحافظه کلیپ بورد نگهداری می شد و برای ذخیره کردن آن کار سخت و زمان بیشتری نسبتا نیاز داشت.

اسکرین شات در ویندوز 7

 

استفاده از نرم افزار  Snipping Tool برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز

یکی از نرم افزاریی که برای تهیه اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 ، نصب و به کار برده می شود نرم افزار Snipping tool می باشد؛ این نرم افزار بطور پیش فرض در همه ویندوز های xp نصب می باشد. از قابلیت های این نرم افزار برای عکس برداری از صفحه و پنجره که در حال فعالیت می باشد امکان پذیر است، طرز کار آن به این شکل است که کاربر یک محدوده مستطیلی را مورد انتخاب قرار داده و یا به شکل های دیگر مورد انتخاب قرار می دهد و سپس می تواند تصویر محل مورد نظر را به ثبت برساند.اسکرین شات در ویندوز 7

نحوه اجرای این نرم افزار

برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 توسط این نرم افزار ابتدا دکمه ویندوز را فشار داده و سپس از منوی استارت در باکس سرچ که در قسمت پایین سمت چپ قرار گرفته شده است کلمه Sniping tool را مورد جستجو قرار دهید.

بعد از استارت خوردن نرم افزار تصویر زیر در ادامه برای شما نمایان می شود:

اسکرین شات در ویندوز 7

 که شامل 4 حالت mode جهت عکس گرفتن از صفحه نمایش می باشد که عبارت اند از:

Free frome snip : با انتخاب این حالت می توانید به شکل آزادانه و با کشیدن موس از هر موضوعی برای خود در صفحه به حالت انتخاب قرار داده و عکس تهیه کنید.

Rectangular Snip: با برگزیدن این مود از یک محدوده به شکل مستطیل می توانید تصویر مورد نظر را به ثبت برسانید.

Windows snip: در این حالت می توانید فقط از یک پنجره ای که برای شما ویژگی های خاصی دارد عکس تهیه کنید.

اگر میخواهید فقط از یک پنجره خاص عکس برداری کنید از این گزینه استفاده کنید.

Full-screen Snip  : با توجه به اسم آن این قابلیت را به شما می دهد که از زمینه به طور تمام صفحه اسکرین شات بگیرید.

اگر کنجکاوی شما در مورد این نرم افزار برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 7 و 10 ، بیشتر شده جالب است که بدانید می توانید از طریق ابزار آن خط کشیدن را تجربه کنید و یا به تصویر متن و... اضافه کنید. در آخر جهت ثبت فایل و ذخیره آن دکمه های Ctrl+s را بطور همزمان با یکدیگر فشار دهید و یا بر روی آیکون که به شکل فلاپی است کلیک کنید.

اسکرین شات در ویندوز 7

 

  • ۹۹/۰۷/۰۲
  • علی حریرساز

اسکرین شات در ویندوز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی