مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

آیا همه چیز را درباره تست فلوک می دانید ؟

دراین مقاله قصد داریم تا به بیان راهکارهای تست فلوک و چگونگی آن پرداخته و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. تست فلوک در واقع راهکاری برای ارزیابی عیب و ایرادهای مربوط به کابل کشی ها و اتصالات شبکه می باشد که مراحل خاص خود را نیز برای شما به همراه دارد. علاوه بر ارزیابی این اتصالات می توان به شناسایی خمیدگی ها و کشیدگی کابل ها پرداخته و در این زمینه نیز از صحت شبکه اطمینان یافت. در ادامه به بررسی هر چه بیشتر تست فلوک می پردازیم تا نسبت به این ابزار اطلاعات بیشتری را کسب نمایید پس با ما همراه باشید.

تست فلوک

 

کاربردهای تست فلوک

همان گونه که بیان شد تست فلوک برای ارزیابی و عیب یابی کابل کشی واتصالات مربوط به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد که به واسطه آن می توان خمیدگی و کشیدگی کابل ها را نیز تشخیص داده و به تعمیر آن ها پرداخت. این ابزار به عنوان بهترین ابزار برای تست تجهیزات شبکه و پسیو شبکه شناخته می شود که ارزیابی های مربوط به آن نیز کاملا دقیق صورت می پذیرند.

علاوه برتمام مواردی که برای کاربرد تست فلوک بیان نمودیم باید گفت که این دستگاه مزیت های بسیار دیگری نیز برای شما به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می توان به تشخیص طول کابل شبکه ، کیفیت کابل شبکه ، سرعت انتقال دیتا در شبکه و محل دقیق قطعی کابل اشاره نمود که تنها تعداد محدودی از کاربردهای تست فلوک به شمار می روند.

شما می توانید با استفاده از Fluke test اطلاعات بسیار دقیق از کابل کشی های مربوط به شبکه را دریافت نموده و ازاین مجموعه اطلاعات برای انجام روند کار خود به بهترین حالت استفاده های فراوانی نمایید. علاوه بر این می توان از طریق تست فلوک از تمامی اطلاعات دریافتی گزارش هایی را تهیه و دراختیار کارفرمای خود قرار داد تا بتوان فعالیت های بهتری را در پیش گرفت.

اطلاعاتی که می توان از طریق تست فلوک دریافت نمود!

همان گونه که در بخش های قبل بیان نمودیم شما می توانید از طریق تست فلوک اطلاعات بسیاری را در حوزه ی شبکه های دریافت نموده و از آن ها استفاده های فراوانی نیز داشته باشید. تست فلوک قابلیت های خاص خود را دراین زمینه برای شما به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود که هر کدام در جای خود اهمیت ویژه ای برای شبکه های شما خواهند داشت.

تست فلوک

- تست نمودن کابل شبکه به طور دقیق و کامل ، تست کیستون ، پچ پنل و پچ کورد

- تعیین محل دقیق کابل کشی شبکه

- تعیین متراژ دقیق کابل کشی شبکه

- گزارش قطعی و یا خرابی اتصالات

- گزارش ضعیف و یا قطع بودن رشته های کابل به کیستون

- گزارش کشیدگی و یا خمیدگی بیش از حد کابل شبکه و تعیین محل آن

- تعیین وجود نویز در کابل کشی شبکه

- گزارش میزان خالص بودن مس استفاده شده در کابل شبکه

- بررسی و تست میزان رسانایی کابل شبکه

- توانایی تست انواع مختلف کابل های مورد استفاده در شبکه

- اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و مفهومی کابل شبکه

بهتراست بدانید که استاندارد در نظر گرفته شده در تست فلوک برای کابل های موردنظر جهت ارزیابی تا 90 متر می باشد که امکان ایجاد تغییر دراین میزان نیز افراد فعال در این حوزه وجود دارد. علاوه براین تست های فلوک توسط برندهای مختلفی در انوناع متنوعی متنوعی تولید و به بازار عرضه می گردند که باید آن ها برحسب تجهیزات مورد استفاده در شبکه انتخاب و مورد استفاده قرار داد زیرا این امر سبب می گردد تا بتوانید به نحو بهتری از کارایی های فوق العاده ی این ابزارکاربردی بهره مند شد.

نحوه استفاده از تست فلوک و راهکارهای مربوط به آن

برای استفاده از تست فلوک روش های مختلفی در نظر گرفته شده است که هر کدام از این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند که باید با دقت بسیاری انجام پذیرند. از جمله روش هایی که می توان از طریق آن به دستگاه تست فلوک متصل شد روش channel می باشد که برای انجام آن باید دوسر کابل را به کیستون ها متصل نموده سپس از طریق پچ کوردهای مورد استفاده برای این امر به دستگاه متصل شد و مراحل مربوط به Fluke test را طی نمود.

تست فلوک

روش permanent دومین روش برای تست فلوک به منظور بررسی و ارزیابی کابل های شبکه می باشد که برای انجام آن ابتدا باید کابل های شبکه ی مورد استفاده را به کیستون های مربوط به شبکه متصل نموده سپس از طریق مجموعه ماژول هایی که خود مربوط به این روش می باشند کابل های موردنظر را به تستر فلوک متصل نموده و مراحل ارزیابی را با دقت هرچه تمام تر طی نمود.

بهترین روش از میان دو روشی که بیان نمودیم permanent می باشد که می توان از طریق مجموعه اطلاعات و ارزیابی های دقیق تری را انجام داد. گزارش هایی که از طریق این روش از تست فلوک می توان دریافت نمود کاملا دقیق بوده و کمک های شایانی را می تواند به شما و کارفرماهای مربوطه نماید.

بخش wiremap در نمونه تست های فلوک نشان دهنده بررسی های صورت گرفته در زمینه ی اشکالات فیزیکی شبکه می باشد که از جمله ی آن ها می توان به قطع بودن چند رشته و جا به جایی سیم ها از یک کابل اشاره نمود که هر کدام در جای خود در زمینه شبکه اهمیت ویژه ای دارند.علاوه بر این در تست فلوک می توان اطلاعاتی در زمینه ی progation delay دست یافت که این اطلاعات مربوط به مدت زمان انتقال سیگنال از یک طرف کابل و به طرف دیگر می باشد.

از دیگر پارامترهای مربوط به تست فلوک می توان به delay skew اشاره نمود که نشان دهنده ی میزان تفاوت در سریع ترین و کم سرعت ترین زوج کابل های مورد استفاده در شبکه می باشد که نتایج بررسی این موارد را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از پارامتر cable lenght می توان به استانداردهای مورد استفاده در تولید کابل شبکه دست یافت و پارامتر insetion loss نیز نماد میزان افت سیگنال ها در مدت زمان مشخصی می باشد.

  • ۹۹/۰۷/۰۸
  • علی حریرساز

تست فلوک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی