مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

زمینه فعالیت این شرکت ، تولید تجهیزات شبکه و همچنین ارتباطات است . این شرکت در سراسر دنیا شناخته شده است و واقع در کالیفرنیا آمریکاست و ریشه اسم آن از سانفرانسیسکو گرفته شده است ، از دیگر فعالیت های مهم این شرکت می توان به ارتباطات راه دور ، تمامی تجهیزات ارتباطی ، طراحی سخت افزارای شبکه و تولید و در نهایت فروش آن .سیسکو Cisco دارای نام های تجاری دیگری مانند لینکسیس و ساینتیفیک می باشد که محصولات تولیدی خود را با این نام ها نیز می فروشد . جالب است بدانید زمانی که فعالیت این شرکت شروع شد ، فقط روترهای چند پروتکل تولید می کرد اما امروزه سراسر جهان آن را می شناسند و فعالیت ها جامع و کاملی دارد .

شرکت «سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) یکی از بهترین تولید کننده های سخت ‌افزارهای شبکه و تجهیزات مخابراتی و ارائه دهنده دیگر خدمات و محصولات فناوری بالاست. در ابتدا، سیسکو Cisco فقط رهیاب‌های (روترهای) چند پروتکله تولید می‌کرد ولی امروز محصولات سیسکو Cisco را در همه جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌توان پیدا کرد. شرکت سیسکو در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه ریاست جمهوری ران براون برای کیفیت عالی در روابط کارمندان و جامعه گردید. معاون ارشد شرکت سیسکو یک ایرانی‌تبار به نام محسن معظمی است.

حال می خواهیم بیشتر با این شرکت آشنا شویم و نکات مهم را درباره آن طبق پارامتر های زیر بدانیم .

 

همه چیز درباره دوره های آموزشی سیسکو

اولین آموزش های این شرکت در راستای آموزش کار با محصولات خود بود اما با مرور زمان و گسترده شدن مفاهیم و اضافه شدن نکات ارزشمند به آموزش ها و افزایش ابعاد یادگیری ، این یک امتیاز محسوب شد و در ازای یادگیری آن ، گواهینامه های معتبری داده می شد و جز مدارک شغلی و معتبر به حساب می آمد و در حال حاضر بازار کاری گسترده در ایران و سراسر دنیا برای افرادی که در این زمینه تخصصی دارند وجود دارد که جز رتبه های نخست کسب درامد می باشند . متاسفانه در ایران تعداد متخصصان در این زمینه محدود می باشد و البته فرصت مناسبی است برای رشد دانشجویان و خیلی این روز ها بازار یادگیری آن داغ شده است و می تواند پس از پایان دوره CCNP در شرکت های نامی و بزرگ مشغول به کار شوند.

سیسکو Cisco

بالاترین مدرکی که در این زمینه می توانید کسب کنید CCIE است که در کشور ما تعداد خیلی کمی متخصص در این زمینه داریم . این شرکت 150 مرکز آموزش در جهان دارد برای مدل سازی و نگهداری شبکه های کامپیوتری و سپس به آموزش دیده ها مدرک معتبر مربوطه اعطا می شود .

بهتر از ابتدا داوطلبان قبل از شروع دوره های آموزشی، ابهاماتی نظیر گرایش مناسب ، ترتیب یادگیری ، لزوم خرید تجهیزات سیسکو Cisco ، شناخت کتاب های مربوطه و.... را رفع کنند زیرا به یادگیری آن ها جهت می دهد و این ها را متخصصان باید به آن ها توضیح دهند.

 

ارزش و کاربرد مدارک این شرکت

شرکت سیسکو Cisco ، که در زمینه مهندسی شبکه فعالیت دارد ، پس از اتمام دوره آموزش به شما مدرکی بین المللی اعطا میکند . حال روند و چگونگی این مسیر را باهم بررسی می کنیم :

- در دوره ها شما با پیکر بندی روتر ها و سوییچ ها آشنا می شوید و سپس عیب یابی آنها.

ابتدای مسیر آموزش CCNP وجود دارد که قدم نخست شما می باشد که خود شامل سه مرحله ی Route ، Switch ، T- shoot است. و پس از گذراندن این مرحله وارد مرحله پایانی CCIE میشود که پیش تر راجب آن توضیحاتی داده شد .

بطور کلی آموزش های سیسکو Cisco دارای سطح ها و گرایشاتی به شرح زیر هستند :

سطوح:

Entry  این سطح در ایران آموزش داده نمیشود و جایگزین آن دوره Network+ مد نظر است که بگونه ای پیش نیاز محسوب میشود و جزء اولین دوره هایی است که گذرانده میشود .

Associate

Professional

Expert

Architect

این سطح بالاترین سطح دوره و مدارک بین المللی می باشد و شرکت سیسکو Cisco هم توجه ویژه ای به دارندگان این سطح دارد و هدفش گلچین کردن این متخصصین است .

گرایشها:

Routing & Switching

این ها بگونه ای پایه محسوب میشوند و دارای طرفداران زیادی هستند و در ایران هم خیلی از آنها استقبال میشود .

Design

Network Security

Service Provider

Service Provider Operations

Storage Networking

Voice

Wireless

سیسکو Cisco

 

در ادامه با نام مدارک سیسکو Cisco و معانی آنها شما را آشنا میکنیم :

CCIE متخصص شبکه بندی

CCNPحرفه‌ای شبکه

CCDP حرفه‌ای طراحی

CCIP حرفه‌ای شبکه بندی

CCSP حرفه‌ای امنیت

CCVP حرفه‌ای تلفن اینترنتی

CCDA همکار طراحی

CCNA همکار شبکه

CCSI آموزش دهنده سیستم‌

لازم به ذکر است تمامی مدارک سیسکو تنها برای 3 سال معتبر هستند و هنگام اخذ مدرک 3 سال زمان دارید تا مدرک بالاتری بگیرید و یا دوباره در سطحی که هستید آزمون دهید و مدرک خود را تمدید کنید .

 

تجهیزات و محصولات سیسکو Cisco

این روز ها محصولات سیسکو Cisco از کوچکترین مکان ها تا شرکت های بزرگ شبکه دیده می شود.

مسیر یاب ها و سوییچ ها جز محصولات و تجهیزات cisco هستند که هر کدام انواعی دارند که در قسمت پایین به توضیح آنها می پردازیم:

مسیر یاب ها ( روتر) :

- یکی از موارد استفاده در شعب می باشد، که وظیفه تجهیزات مناسب شعب بهینه سازی سرویس ها و کار با نرم افزار های کاربردی است از طریق زیر ساخت های WNA.

- دومین مورد تجهیرات ، لبه شبکه می باشد که وظیفه امنیت و راندمان بالا را برای شبکه ایفا میکند.

- سومین مورد تجهیزات سیسکو Cisco ، تامین کننده سرویس است که خدماتی نظیر آگاهی مشتریان و رو کردن راه کار های مقیاس پذیر و و ایجاد تمایز در شبکه می باشد.

سوئیچ شبکه

سوئیچ سیسکو نیز به سه دسته عمده زیر تقسیم میشوند:

- سوییچ های دسترسی ، که وظیفه بهینه سازی شبکه با توجه به نیاز های کسب و کار است.

- دومین مورد سوییچ های توزیع و هسته، می باشد که با توجه به راه کار های مطمئن اطمینان و کارایی شبکه را فراهم میکند.

- آخرین مورد سوییچ های مرکز داده ، می باشد که رشد زیر ساخت ، منعطف بودن و ماندگاری سرویس را با طراحی و ساخت شبکه مرکز فراهم میکند.

سیسکو Cisco

 

فرصت های شغلی مربوطه

- اهمیت شبکه امروزه در تمامی مشاغل و شرکت ها مشهود است و داشتن یک زیر ساخت شبکه خوب و امن برای تمامی مشاغل ضروریست .

- افراد دارای مدارک بین المللی در این حوزه قابل اعتماد و کاردان هستند ،چرا که به کارفرما این قوت قلب را میدهند که در تمامی امور نصب ،مدیریت و اجرای عملیات مربوط به شبکه را به خوبی انجام می دهند و علاوه بر این برتری آن ها این است که می توانند از نظر ایمنی و ارتقای کار و همچین امور مربوطه دیگر ادعایی داشته باشند و کارآمد ظاهر شوند.

- مشاغلی نظیر ادمین و کارشناس شبکه ،ادمین و کارشناس سیستم و مدیر فناوری اطلاعات همگی در این محدوده هستند و نیازمند داشتن مدرک CCNA .

- در ایران نیز شرکت های زیادی فراخوان جذب نیروی متخصص سیسکو را میزند برای شخصی که تواناهایی نظیر طراحی، نصب و راه اندازی تجهیزات را داشته باشد و عملکرد یک متخصص با توجه به پارامتر هایی نظیر تجهیزات نصب شده، تعداد تجهیزات تست و کانفیگ شده، و میزان تعامل شما با سایر همکاران سنجیده میشود .

 

نمایندگی های شرکت سیسکو Cisco در ایران

در ایران نیز نمایندگی هایی برای این شرکت وجود دارد که جزء بزرگترین مراکز فروش هستند و به خدمات پس از فروش ارائه می دهند . این مراکز از متخصصین با تجربه بهره میگیرند که شما را با سرویس های فروش ، خدمات پس از فروش ،گارانتی محصولات آشنا میکنند و همچنین با نهاد های دولتی و خصوصی و سایر شرکت ها همکاری دارند . از مشتریان نمایندگی ها می توان به وزارت دفاع ، وزارت آموزش و پرورش ، شرکت گاز ، مخابرات، وزارت نفت ، شرکت های موبایل ، شرکت های هواپیمایی ، بهداشت و درمان و ... اشاره کرد .

 

خرید و قیمت محصولات سیسکو cisco

برای خرید محصولات سیسکو cisco و اطلاع از قیمت می توانید با شماره های شرکت مفتاح تماس گرفته و از مشاوران فنی مجموعه بهره مند شوید. کارشناسان فروش ما با در اختیار گذاشتن اطلاعات مفیدی در مورد محصولات مختلف سیسکو ، شما را برای خریدی هدفمندتر راهنمایی کرده تا بتوانید با اطلاعاتی خوب و مفید اقدام به خرید محصولات سیسکو cisco نمایید.

  • ۹۹/۰۷/۰۹
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی