مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

فایروال فورتی نت از بهترین فایروال‌های جهان

فایروال فورتی نت Fortinet ، فایروالی است که توسط شرکت فورتی نت ارائه می‌شود و سازمان‌ها از آن برای تامین امنیت شبکه‌های داخلی خود استفاده می‌کنند. امنیت یکی از مهمترین مسائل در ایجاد و استفاده از شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری است که همه سازمان‌ها از بابت آن نگرانی‌های خود را دارند. زیرا اگر این شبکه‌ها از نظر امنیتی ضعیف باشند، به راحتی در برابر حمله‌ها شکست خورده و اطلاعات شرکت از دست می‌رود و سازمان به شکل‌های مختلف آسیب می‌بیند.

فایروال‌ها یک نرم افزار امنیتی هستند که از شبکه در برابر هک و سایر حمله‌ها محافظت می‌کنند. شرکت‌های مختلفی فایروال‌ های مختلفی از نظر قدرتمندی در امنیت شبکه را ارائه می‌دهند. در این مقاله ما قصد داریم فایروال‌ فورتی نت را مورد بحث قرار دهیم.

 

 

معرفی شرکت فورتی نت Fortinet

این شرکت در ابتدا با نام AppligationInc و در سال 2000 تاسیس شد، اما نام نهایی این شرکت از آن زمان تا به کنون به Fortinet تغییر یافت. موسسان این شرکت برادران کن و مایکل کی بودند. این شرکت اولین محصول خود را در سال 2002 روانه بازار کرد و این زمان را به تحقیق و توسعه اختصاص داد.  اولین محصول این شرکت FortiGate نام داشت که در کانادا و انگلستان توزیع شد. درآمد این شرکت در سال بعدی فعالیت خود تا ده برابر افزایش یافت. اصلی ترین محصول این شرکت یعنی UTM FortiGate در سال 2004 به بازار عرضه شد.

فورتی نت Fortinet

این شرکت در سال 2010 به درآمد 324 میلیون دلار دست یافت. در سال 2017 شرکت فورتی نت به یک شرکت مطرح در زمینه تولید محصولات امنیتی سایبری تبدیل شد و محصولات آن در بسیاری از سازمان‌های بزرگ استفاده می‌شد. اکنون شرکت Fortinet که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد، در زمینه‌هایی مانند امنیت شبکه، امنیت داده مرکزی، امنیت ابر، دسترسی با سیم و بی سیم به منابع، امنیت برنامه‌های کاربردی و ... مشغول به فعالیت است. محصولات این شرکت محصولات امنیتی سایبری مانند فایروال فیزیکی و آنتی ویروس‌ها و مواردی از این دست هستند.

محصولات شرکت فورتی نت بسیار متنوع هستند و این تنوع باعث شده است که فایروال فورتی نت در تمام سازمان‌ها از کوچک تا بزرگ قابل استفاده و بهره‌وری باشند. برخی از محصولات این شرکت که با عنوان فایروال‌های عملکرد بالا شناخته می‌شوند برای استفاده در مراکز داده مناسب هستند. یکی دیگر از محصولات شرکت فورتی نت فایروال نسل بعدی یا NGFW می‌باشد که در محیط‌هایی مانند دانشگاه‌ها استفاده می‌شود. سازمان‌هایی که دارای چند شعبه می‌باشند، می‌توانند از محصول UTM این شرکت بهره ببرند.

علاوه بر خصوصیات فوق قیمت فایروال فورتی نت Fortinet نیز مناسب است و سازمان‌ها می‌توانند با پرداخت این هزینه از امنیت بالای فایروال فورتی نت بهره‌مند شوند. تنوع و گستردگی محصولات فایروال فورتی نت Fortinet باعث شده است که این شرکت نیز مانند شرکت‌های مشابه خود دوره‌های آموزش برگزار کند.

 

افتخارات شرکت فورتی نت

این شرکت در طول فعالیت خود موفق به کسب موفقیت‌های فروان و کسب جایزه های زیادی شده است. در سال 2016 موفق به کسب جایزه‌ی بهترین تولید کننده محصولات امنیتی شبکه در خاورمیانه شد و جایزه شرکت پیشرو در بازار سرویس های امنیتی را نیز از Frost & Sullivan در همان سال کسب کرد. همچنین موفق شد عنوان برترین فایروال سال را برای محصول فورتی گیت UTM خود از همین شرکت بگیرد. در سال بعد عنوان شرکت برتر امنیت سایبری را برای فورتی نت را از Frost & Sullivan و Security Advisor ME به دست آورد. این پیشرفت ها و موفقیت ها باعث گسترش استفاده از محصولات شرکت شده و محصولات این شرکت را قابل اطمینان برای استفاده کسب و کارها کرده است. این شرکت همچنین موفق شده است رتبه 43 در لیست Cybersecurity Ventures 500 را کسب کند.

 

فایروال فورتی نت فیزیکی یا همان دستگاه UTM  

UTM  که در واقع مخفف کلمه Unified Threat Management به معنای مدیریت تهدید یکپارچه می‌باشد، برای استفاده در لبه شبکه طراحی شده است و از شبکه در برابر ویروس‌ها محافظت می‌کند، اسپم‌ها را از بین می برد و اعمال پالیسی را روی شبکه انجام می‌دهد. این فایروال Fortinet همچنین امکان دسترسی به شبکه از راه دور را فراهم می‌کند و برای این کار از پروتکل‌های VPN استفاده می‌کند. این فایروال باعث شده است که شرکت فورتی نت در مباحث شبکه و امنیت آن حرف اول را بزند.

خصوصیات UTM تنها شامل فایروال و فیلترینگ نیست بلکه به نسخه‌های جدید آن ویژگی‌های زیادی اضافه شده است. به عنوان مثال خود فایروال شبکه‌ای که در این دستگاه قرار دارد، برخلاف فایروال‌های قدیمی که تا 3 یا 4 لایه کار می‌کردند، تا لایه اپلیکیشن که لایه 7 است، می‌تواند ترافیک داده را تجزیه و تحلیل کند و پکت‌های مشکوک را فیلتر کند.

فایروال فورتی نت Fortinet

خصوصیت دیگر این دستگاه این است که دارای سنسورهای IDS و IPS است که این سنسورها برای تشخیص نفوذ به شبکه تعبیه شده‌اند و می‌توانند از آن جلوگیری کنند. با استفاده از این سیستم ترافیک در شبکه با دقت بالاتری بررسی می‌شود. همچنین این سیستم کارهایی مانند بررسی وجود ترافیک مخرب و حملات شبکه و دیگر مشکلات امنیتی را که خود فایروال به تنهایی قادر به انجام آن‌ها نیست، را نیز انجام می‌دهد و در صورت مشاهده این اختلالات به راهبر شبکه اطلاع می‌دهد و اگر لازم باشد ترافیک داده آن بخش را نیز مسدود می‌کند. برای این کار یک لیست از نوع و رفتار حمله‌های تهدیداتی که به شبکه می‌شود، در یک بانک اطلاعاتی قرار دارد که این سیستم از آن برای تشخیص حملات استفاده می‌کند. لازم است که این اطلاعات به صورت مداوم به روز رسانی شوند.

از ویژگی‌های دیگر دستگاه UTM می‌توان به توانایی آن برای تشخیص بدافزار، راهکارهای امنیتی برای تلفن اینترنتی، توانایی فیلتر کردن وب با حدود 57 میلیون وب سایت دسته بندی شده، جلوگیری از هرزنامه‌ها، توانایی فیلتر کردن محتوا و کنترل پهنای باند اشاره کرد.

 

پر کاربردترین محصولات شرکت فورتی نت کدامند؟

معروف ترین محصول این شرکت فایروال یا دیواره آتش FortiGate است که برای برقراری امنیت محصول کاملی به شمار می‌آید که این امنیت را توسط ایجاد یک فایروال و پیاده سازی پروتکل‌های امنیتی تامین می‌کند. این محصول هزینه مناسبی دارد و از شبکه‌ها در برابر حملات دفاع می‌کند. همچنین این توانایی را دارد که محتویات وب را فیلتر کند و اسپم‌ها را شناسایی کند و ترافیک و برنامه‌‌ها را کنترل کند.

فایروالی که برای برنامه‌های تحت وب و XML ایجاد شده است، FortiWeb می‌باشد که مسئول برقراری امنیت در این برنامه‌ها است. برای آنالیز و ایجاد گزارش از محصولات فورتی نت،  FortiAnalyzer استفاده می‌شود که توانایی ارزیابی کردن نفوذ و ارتباطات را نیز دارد.

با استفاده از FortiManager می‌توان انواع کارهای مدیریتی مانند انجام تنظیمات به روز رسانی و کنترل محصولات فورتی نت را انجام داد. برای برقراری امنیت در سرور ایمیل نیز می‌توان از FortiMail بهره برد. به منظور تامین امنیت پایگاه داده‌ها نیز از FortiDB استفاده می‌شود که می‌توان با آن میزان آسیب پذیری و نفوذ بر پایگاه داده‌ها را مشخص کرد و همچنین برای حفاظت از اطلاعات نیز جریان بین آن‌ها را ردیابی کرد.

فایروال فورتی نت

 

امکانات فایروال Fortigate پرکاربردترین فایروال فورتی نت

این فایروال که معروف‌ترین فایروال Fortinet است، به دو صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود است. شکل نرم‌افزاری آن به عنوان یک ماشین مجازی نصب و پیاده سازی می‌شود. شکل سخت‌افزاری آن یک دستگاه است که در رک نصب می‌شود. فایروال فورتی گیت انواع مختلفی دارد که از نظر توان پردازشی و امنیتی و همچنین تعداد پورت‌ها و دیگر امکانات، با یکدیگر متفاوت هستند.

این فایروال با ایجاد یک امنیت یکپارچه تهدیدهای بسیار جدی را خنثی می‌کند و آسیب پذیری را در شبکه کاهش می‌دهد. این فایروال که جز فایروال‌های نسل بعدی به شمار می‌آید، به یک پردازنده امنیتی خلاقانه (SPU) مجهز است که توان بالایی در ایجاد امنیت و حفاظت دارد. در کنار این پردازنده مرکزی فایروال فورتی گیت دارای یک شتاب دهنده سخت افزاری نیز هست که به وسیله ادغام دو پردازشگر ASIC ساخته شده است. این شتاب دهنده علاوه بر خود فایروال و آنتی ویروس موجود، کار پردازش پیشرفته را انجام می‌دهد که باعث می‌شود نکات امنیتی که در این فایروال اجرا می‌شود با بالاترین سرعت و کمترین وقفه اجرا شوند.این فایروال فورتی نت همچنین یک موتور بازرسی با بالاترین سرعت دارد، که می‌تواند بدافزارهایی را که با روش SSL رمزنگاری شده‌اند را شناسایی و خنثی کند.

این فایروال به سیستم اعتبار سنجی نیز مجهز است که مخصوصا برای شخص ثالث مستقل، مفید است، که در نتیجه این امکان کارآیی فایروال بالا می‌رود و با خصوصیت مدیریت یکپارچه‌ی آن نیز می‌توان پروتکل‌های امنیتی را در کل شبکه مشاهده کرد.

یکی از ویژگی‌های عالی این فایروال Fortinet این است که برای آن یک سیستم عامل قدرتمند قرار داده‌اند. این سیستم عامل به مدیریت پروتکل‌ها و اقدامات امنیتی در سطح شبکه کمک می‌کند و باعث می‌شود که یک دید کلی بر شبکه ایجاد شود. این مزیت علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، امکان نظارت بر مواردی که شبکه را تهدید می‌کنند، فراهم می‌کند. این فایروال فورتی نت به معماری ماژولار FortiOS نیز مجهز است که سرعت فایروال‌های فورتی گیت را در میان سایر فایروال‌های مشابه خود بسیار بالا می‌برد و در نتیجه باعث بهبود سرعت ارتباطات و پردازش‌ها می‌شود.

علاوه بر خصوصیات فوق این فایروال Fortinet هم ازشبکه‌های بی‌سیم و هم از شبکه‌های سیمی پشتیبانی می‌کند. این فایروال از میزان پیچیدگی استقرار می‌کاهد و برای کاهش استفاده از منابع تکنولوژی اطلاعات مفید است. مدل Fortigate NGFW را می‌توان در بخش‌های داخلی شبکه قرار داد تا به وسیله آن بتوان تهدیدات را بهتر مشاهده کرد و نقص‌های شبکه را نیز بهتر شناسایی کرد.

در نهایت فایروال فورتی گیت از سرویس امنیتی FortiGuard استفاده می‌کند. این سرویس به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و ابزارهای امنیتی را به صورت مداوم تنظیم می‌کند و کار به روزرسانی این ابزارها را نیز به صورت مدوام انجام می‌دهد.

 

نمایندگی محصولات شرکت فورتی نت Fortinet در ایران

شرکت مفتاح رایانه افزار یکی از برترین نمایندگی محصولات شرکت فورتی نت Fortinet در ایران می باشد که با ارائه خدمات گسترده و فروش انواع محصولات این برند، همواره در حال همکاری با شرکت ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بوده است.

 

خرید و قیمت انواع فایروال فورتی نت Fortinet

شرکت مفتاح رایانه افزار به عنوان برترین وارد کننده برتر انواع محصولات و فایروال فورتی نت Fortinet در کشور می باشد که با پشتوانه چند ساله در زمینه فروش انواع تجهیزات اکتیو توانسته به قطبی برتر در زمینه مشاوره و فروش تجهیزات شبکه تبدیل شود. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع فایروال فورتی نت Fortinet می توانید با شماره 02142922 در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان فروش مجموعه برخوردار شوید.

  • ۹۹/۰۷/۲۰
  • علی حریرساز

فایروال فورتی نت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی