مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

سوفوس Sophos

معرفی برند سوفوس Sophos

امنیت شبکه از مهم ترین مقوله هایی است که پیش از راه اندازی و اجرای شبکه باید به آن توجه خاص داشت، استفاده از راه کار های امنیتی که قادر باشد از ورود هکر ها و بد افزار ها به شبکه جلوگیری کند تا بتوان اطلاعات و داده ها را در امنیتی کامل میان فرستند و گیرنده منتقل کرد. استفاده از انواع آنتی ویروس ها و نرم افزار های رمزنگار ایده هوشمندانه برای حفاظت اطلاعات است.

کمپانی های بزرگی در زمینه تولید انواع تجهیزات امنیتی شبکه فعالیت دارند و هر یک سعی دارند با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا، تجهیزات فوق العاده و کارآمد را به کاربران ارائه دهند. کمپانی سوفوس Sophos به عنوان یکی از برترین و معتبر ترین کمپانی های سازنده تجهیزات امنیتی با تولید آنتی ویروس های کاربردی به شهرت جهانی رسیده است. آشنایی با عملکرد تجهیزات و فایروال سوفوس sophos و مزایای آن تیتر مطالبی است که در ادامه با هم خواهیم خواند به علاوه قصد داریم در رابطه با سایر امکانات سوفوس نیز مطالب مفیدی در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

 

سوفوس Sophos

کمپانی سوفوس فعالیت خود را در زمینه تولید انواع آنتی ویروس و نرم افزار های رمز نگار در اواسط دهه آغاز کرد و با ارائه برترین محصولات توانست در کمترین زمان محبوبیت ویژه ای در میان کاربران کسب کند به گونه ای که در حال حاضر فایروال سوفوس با فعالیت در بیش از 150 کشور میان 100 میلیون کاربر شناخته شده است و با تولیدات منحصر به فرد خود توانسته بیش از 100 هزار کسب و کار را در سراسر دنیا راه اندازی نماید.

 

عملکرد محصولات فایروال سوفوس Sophos بر چه اساسی برنامه ریزی شده اند؟

نفطه عطف تولیدات امنیتی کمپانی سوفوس بر پایه ساده سازی و یکپارچگی شبکه برنامه ریزی شده اند به گونه ای می توان از رویکرد های امن آن از لحظه آغاز به کار شبکه، ترافیک های وب، ایمیل و حتی ایجاد امنیت در عملکرد دستگاه های سیار تا نقطه پایانی که به سرورهای مجازی و لپ تاپ می رسد، استفاده بهینه داشت.

 

دستاورد های کمپانی سوفوس Sophos در تولید تجهیزات امنیتی:

با توجه به شهرت و اعتبار کمپانی سوفوس Sophos در میان کاربران سراسر جهان می توان موفقیت و دستاور های آن را از زمان تسلط بر دو برند مشهور Astaro و Cyberoam عنوان کرد که با ادغام استاندارد و فناوری های در دسترس این دو برند توانست تولیدات خود را به نحوه احسنت ارتقا دهد و با تولید UTM هایی که قابلیت اطمینان توانایی فنی آن با نمونه های برتر دنیا برابری می کند ، نام خود را در میان برند های برتر امنیت شبکه به ثبت برساند.

 

UTM فایروال سوفوس چه خدماتی به کاربران ارائه می دهد؟

استفاده از فناوری های برتر در ساخت UTM ها و به کار گیری تکنولوژی های برتر سبب شده که طی سال های اخیر این نرم افزار به واسطه ی عملکرد فوق العاده خود رده Leaders در رتبه بندی جهانی Gartner کسب کند و با قرار گرفتن در کنار دیگر UTM های تولید شده کمپانی های مشهور دنیا بهترین خدمات را به کاربران ارائه کند.

- ایجاد امنیت در درگاه های امنیتی

- پست های الکترونیکی

- به کار گیری رویکردهایی به منظور ایجاد امنیت در نرم افزارهای کاربردی تحت وب

به علاوه UTM ها قادر به تولید گزارشی از تمامی رویکرد ها و راه حل ها بدون نیاز به زیر ساخت های اولیه و یا پرداخت هزینه های زیاد است و با در اختیار گذاشتن این گزارشات به کاربران به محبوبیت خود می افزاید به علاوه در سال های اخیر با به کارگیری نسل جدید از تجهیزات سری SG میزان سرعت و توان سیستم را به حداکثر میزان ممکن ارتقا داده، به علاوه امکانات امنیتی بیشتری را برای کاربران فراهم نموده است.

 

فایروال ها چه نقشی در ایجاد امنیت تجهیزات سوفوس Sophos دارند؟

از بزرگترین افتخارات سوفوس می توان به داشتن مقام تنها فایروال موجود در دنیا که از تکنولوژی ابداعی خود استفاده می کند اشاره کرد، Heartbeat تکنولوژی برتری که قادر به ایجاد هماهنگی میان نقاط پایانی عملیات و فایروال است این روند با استفاده از یکپارچگی امنیت امکان پذیر است و در نهایت با شناخت زود هنگام تهدیدات امنیتی و حملات احتمالی به سرعت حالت تدافعی از خود نشان داده و با آگاه سازی به موقع از ورود هکر یا بد افزارها جلوگیری می کند.

سوفوس Sophos

 

استفاده از UTM های سوفوس چه مزایای به دنبال دارد؟

این نرم افزار با هدف یکپارچه سازی مدیریت در برابر تهدیدات پا به دنیای شبکه گذاشته است و با قابلیت های فراوان خود توانسته بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. از جمله مزایایی که با داشتن این نرم افزار به دست می آید شامل:

- امکان اتصال به انواع فایروال ها

- دارا بودن سیستم تشخیص نفوذ

- امکان فیلتر کردن محتوای مشکوک

- دارا بودن قابلت هایی کاربردی با هدف مدیریت پهنای باند

- امکان نصب و اجرا بر روی تمامی تجهیزات امنیتی

- امکان نصب و اجرای انواع آنتی ویروس ها

 

مهم ترین دستاورد های تجهیزات شبکه و فایروال سوفوس:

پیش تر در رابطه با دستاورد های کمپانی در زمینه تولید انواع تجهیزات امنیتی مطالبی عنوان شد، در این مبحث لازم است در رابطه با موفقیت هایی که سایر محصولات فایروال Sophos سوفوس کسب کرده اند اطلاعاتی داشته باشید. برند فایروال سوفوس با تولید محصول برتر توانست بهترین افتخارات را به خود اختصاص دهد.

مدل SG-Series از UTM های شرکت سوفوس با داشتن راه برد های امنیتی بسیار قوی توانستند برترین مقام SC Awards Europe سال 2015 را به خود اختصاص دهند این مقام از طرف نشریه SC Magazine یکی از برترین نشریه های موجود در دنیای اینترنت به کمپانی سوفوس اعطا شد به علاوه در همان سال توانست نظر دیگر نشریه های برتر همچون نشریه PC Pro Magazine را بخود جلب کند و با دریافت نشان 5 ستاره درجه A-List برتری خود را نسبت به رقبا به نمایش تمام جهان بگذارد.

دریافت دو نشان معتبر از برترین نشریه های دنیا سبب بالا رفتن اعتبار شرکت و برند Sophos و کسب مقام برتر توسط محصولات این کمپانی در بازار های جهانی امنیت، فایروال و UTM شد. Sophos در رقابلت با سایر کمپانی ها علاوه بر پیروزی، توجه داوران را نیز به خود جلب کرد به گونه ای که در تقدیر از تجهیزات شبکه و فایروال سوفوس Sophos این گونه عنوان نمودند" تجهیزات امنیتی شبکه سوفوس با داشتن قابلیت های امنیتی بالایی که دارند می توانند تمامی شبکه های سازمانی در سراسر دنیا با هر اندازه ای ایمن و مطمئن سازند." نشان 5 ستاره نیز به دلیل تنوع بالای محصولات Sophos و همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت تجهیزات شبکه سوفوس اعطا شده است.

 

برترین امکاناتی که فایروال سوفوس Sophos ارائه می دهند:

- مهم ترین بخش برنامه ریزی شده در UTM ها بخش ایجاد امنیت از طریق فایروال هاست، متخصصین مجرب و حرفه ای در این کمپانی سعی داشته اند با هماهنگ سازی و یکپارچگی رفتار فایروال و توان اتصالات شبکه از بروز هر گونه کندی در عملکرد UTM جلوگیری کنند.

- یکی از دلایل کسب مقام های برتر توسط برند و فایروال سوفوس sophos سامانه تشخیص و جلوگیری از نفوذ عوامل ناشناخته است. تجهیزات شبکه فایروال سوفوس sophos با قدرت شناسایی بالا و بازدهی بهینه قادر به شناسایی انواع هکر و بد افزار هاست. فناوری های به کار رفته در تجهیزات Sophos قادر به تقویت سرورها در برابر سایر حملات DOS همچون FLOODING هستند به علاوه با به کارگیری سامانه PORTSCAN می توانند از نفوذ انواع نفوذ گران غیر قانونی جلوگیری کنند.

 

نسل جدید محصولات Sophos سوفوس:

پدیده ای نو که توجه تمامی کاربران، مهندسین و متخصصان در زمینه شبکه را به خود جلب کرده، Sophos XG Firewall نمونه ای بی نظیر از تولیدات برند سوفوس که قادر است امکانات بی نظیر و فوق العاده را ارائه دهد.

- به کار گیری برترین و کامل ترین روش های احراز هویت کاربران

- استفاده از اطلاعات هویتی کاربران در استاندارد های فایروال و دیگر بخش ها برای بالا بردن امنیت

- بالا بردن سطح امنیت ایمیل ها برای پودمان IMAP

- مشخص کردن استاندارد و قواعد فایروال بر اساس ZONE

- به کارگیری حالت Discover Mode در زمانی که نیاز به نصب آزمایشی و شناسایی و ردیابی تهدید ها بدون اقدام به مسدودسازی آن ها

- ایجاد شرایطی برای Packet Capture در واسط وبی تحت نظارت قوی و جامع در سطح Packet

- امکان تکمیل گزارشات با تنوع بالا به گونه ای که میزان گزارشات تا 50 درصد افزایش پیدا می کنند.

- ایجاد امنیت سریع بر اساس استاندارد های پیش فرض

- امکان نظارت قدرتمند، مدیریت بالا و کنترل همه جانبه با مقیاس پذیری بالا

- استفاده از سخت افزار قوی که پاسخ گو نیاز کاربران در حداکثر میزان توان باشد.

- ایجاد امکان نصب این فایروال بر روی تمامی سرور های Intel فراهم شده است.

- در صورت عدم دستیابی به پیکربندی های نرم افزار می توانید با ورود به سامانه Sophos Firewall Manager تمامی تنظیمات دلخواه را اعمال نمایید.

- ایجاد شرایطی برای کنترل هویت کاربران در لایه 8

 

نماینده محصولات شرکت سوفوس Sophos در ایران

شرکت مفتاح رایانه افزار یکی از برترین نمایندگی محصولات شرکت سوفوس Sophos در ایران می باشد که با ارائه خدمات گسترده و فروش انواع محصولات این برند، همواره در حال همکاری با شرکت ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بوده است. نماینده سوفوس در ایران به عنوان نماینده فروش محصولات سوفوس فعالیت دارد.

 

  • ۹۹/۰۷/۲۳
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی