مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

دوربین مداربسته بولت چیست؟

دوربین های مداربسته بولت (Bullet)، دوربین های ضبط ویدئو به منظور بالا بردن امنیت هستند. این دوربین ها به شکل گلوله و یا جعبه رژ لب می باشند. به همین دلیل است که به آن ها بولت می گویند (بولت به معنی گلوله است). این دوربین مدار بسته اغلب در فضاهای خارجی، بر روی دیوار یا سقف نصب می شوند، به صورتی که منطقه خاصی را تحت پوشش خود دارند.

دوربین های آی آر بولت (IR Bullet Cameras)، دوربین های اینفرارد یا مادون قرمز می باشند که تصاویر کاملا واضحی در مکان های با نور کم ارائه می دهند. حتی زمانی که هیچ نوری وجود نداشته باشد، توسط چراغ های ال ای دی داخلی می توانند تصاویر با کیفیت و وضوح بسیار بالا را ضبط کنند.

دوربین مداربسته بولت

 

معرفی مزایای دوربین مدار بسته بولت

تنوع

دوربین های بولت در انواع بسیار زیادی تولید می شوند و تنوع آن ها نسبت به دوربین های مدل دام بسیار بیشتر است.این دوربین مدار بسته با تکنولوژی های متفاوتی مانند دوربین های مداربسته تحت شبکه و یا آنالوگ موجود می باشند. همینطور می توانید هر یک را با تکنولوژی های متنوع تر مانند تکنولوژی دید در شب (آی آر بولت)، زوم اپتیکال، حسگر حرکتی و یا حسگر دما خریداری کنید.

از دیگر مزایای دوربین مداربسته بولت این است که تکنولوژی استفاده از وای فای اغلب در دوربین های مدل بولت مشاهده می شود تا دوربین های مدل دام.

جای گذاری

یکی از مهمترین سوالاتی که خریداران هنگام خرید دوربین بولت دارند این است که در چه مکان هایی می توانند از دوربین مداربسته بولت استفاده کنند؟ آیا دوربین های مداربسته مدل دام با مدل بولت در محل نصب و قابلیت های نصب تفاوت دارند؟

طبیعتا پاسخ به این سوال مثبت است. دوربین های مدل دام اغلب در بهترین شرایط بر روی سقف نصب می شوند، چرا که در این صورت محیط بیشتری را تحت پوشش خود دارند. اما دوربین مداربسته بولت انعطاف بیشتری در این زمینه دارد و بر روی هر سطحی قابل نصب می باشد.

دوربین های بولت اغلب برای مکان هایی که سطح پوشش کمتری نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، پارکینگ، درب ورودی، درب پشتی، راه پله، راهرو، و غیره. اما این به این معنی نیست که دوربین مداربسته بولت نمی تواند سطح پوششی به وسعت دوربین های دام داشته باشد.

قابلیت مانوور

طراحی جالب دوربین مداربسته بولت با پایه ای قابل تنظیم بر خلاف مدل دام این امکان را به شما می دهد که به سادگی در حین نصب، و پس از آن زاویه دید دوربین را تغییر دهید و بنا به زاویه دلخواه دوربین را تنظیم کنید. این قابلیت مانوور در دوربین های بولت کوچک تر بسیار کارآمد تر نیز می باشد.

ضد آب

اگر شما برای خرید دوربین مداربسته برای محیط خارجی به بازار می روید بهتر است دوربینی خریداری کنید که در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد. برای مثال دوربین مدار بسته باید در مقابل یخ زدگی در زمستان و آسیب پذیری بر اثر گرما در تابستان مقاوم باشد.

دوربین مداربسته بولت

ار آن جایی که اغلب دوربین های مداربسته بولت برای استفاده خارجی خریداری می شوند. بهتر است دوربینی با رتبه بندی IP 66 خریداری کنید که ضد آب و باران باشد. طبیعتا قیمت دوربین بولت با قابلیت ضد آب نسبت به دوربین های معمولی بیشتر است، اما با نگاه بلند مدت در می یابید که این هزینه برای جلوگیری از هزینه های بیشتر انجام می شود.با وجود اینکه اغلب دوربین مداربسته بولت ضد سرقت نیست. اما با جای گذاری مناسب، به صورتی که از دسترس افراد خارج باشد و با اضافه کردن پوشش های مخصوص می توان به سادگی از سرقت آن ها جلوگیری کرد.

قابل تشخیص بودن

یکی از دلایل اصلی محبوبیت دوربین مداربسته بولت این است که به سادگی قابل تشخیص است. و همین امر از ورود های غیر قانونی به قصد تخریب و یا دزدی تا حد زیادی جلوگیری می نماید.طبق بررسی های انجام شده و نظر سنجی از سارقان، مشاهده دوربین مداربسته در اطراف محل سرقت تا حدود زیادی آن ها را از سرقت منصرف می کرده است.

دوربین مداربسته بولت به دلیلی بزرگی و حالت ویژه خود به سادگی قابل تشخیص است و همین امر سبب می شود که تا حدود زیادی از این دست آسیب ها در امان بمانید. طبیعتا راه های دیگری نیز برای این امر مانند نورپردازی صحیح، سیستم هشدار، سنسور های درب و قفل های درب وجود دارند.

بازتاب نور

یکی از مشکلات اصلی مالکان دوربین های مداربسته بازتاب نور و سایه افتادن در تصاویر ضبط شده می باشد. این امر می تواند وضوح تصویر را تا حد زیادی پایین بیاورد و یا حتی تصاویر را غیر قابل تشخیص نماید. خوشبختانه دوربین های بولت به دلیل اینکه اغلب رو به پایین تنظیم می شوند این مشکل را تا حد بسیار زیادی بر خلاف دوربین های دام بر طرف نموده اند.

دوربین مداربسته بولت

حریم خصوصی

اغلب شکایاتی در زمینه تجاوز به حریم خصوصی از طرف همسایگان افرادی که از دوربین های مداربسته بولت استفاده می کنند به عمل آمده است. این شکایات مبنی بر این است که دوربین های مداربسته قسمتی از منزل آنان را تحت پوشش خود دارد.

خوشبختانه دوربین مداربسته مدل بولت به دلیل قابلیت تنظیم دقیق و سطح پوشش کمتر اما دقیق تر این مشکل را نیز برطرف کرده است. حتی اگر به صورت اتفاقی دوربین مداربسته بولت شما به حریم خصوصی یکی از همسایگان تجاوز کند، به سادگی می توانید زاویه و محوطه تحت پوشش دوربین را تغییر دهید.

باور غلطی که در میان افراد گاها وجود دارد این است که دوربین مداربسته بولت از دوربین های دام بهتر هستند. باید گفت که هر یک از این مدل ها مزایا و محیط استفاده مخصوص به خود را دارند و شما بایستی براساس نیاز و مکان خود اقدام به خرید نمایید و در نهایت کیفیت تصویر ضبط شده به قطعات داخلی آن ها بر میگردد.

 

  • ۹۹/۱۰/۱۴
  • علی حریرساز

دوربین مداربسته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی