مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

آیا می دانید زاویه سازی صورت با ورزش چگونه است؟

دسته ای از افرد به دلیل افزایش وزن و یا  ابتلا به بیماری خاص ممکن است صورتشان چاق، و یا این که دچار پف شده باشد، این امر قطعا در زیبایی آن تاثیر منفی خواهد گذاشت زیرا امروزه یکی از ملاک های زیبایی ایده آل  زاویه دار بودن صورت می باشد، از سوی دیگر برخی افراد نیز صورتشان بیش از حد لاغر بوده طوری که پوست شادابی خود را از دست می دهد، در تمامی این موارد افراد به دنبال راهی برای زاویه سازی صورت و جوانسازی حفظ شادابی آن هستند، روش های زیادی برای زاویه سازی صورت وجود دارد مانندتزریق ژل و نخ کشی و … . اما لازم است که بدانید علاوه بر این مورد، زاویه سازی صورت با ورزش نیز امکان پذیر است، وقتی که می توان با استفاده از حرکات ورزشی و تعذیه سالم به صورتی زیبا دست پیدا کرد دیگر نیاز به روش های جراحی با هزینه های بالا نیست.

 

 

در این مقاله قصد داریم روش هایی ساده و سالم را برای زاویه سازی صورت با کمک حرکات ورزشی به شما آموزش دهیم، برای کسب اطلاعات و یادگیری زاویه سازی صورت با ورزش با ما همراه باشید:

تمرینات ورزشی مخصوص زاویه سازی و زیبایی صورت

در صورت هر فردی تعداد ۵۰ عضله وجود دارد که ورزش دادن و تقویت این عضلات موجب زیباتر شدن آن ها خواهد شد، انجام ورزش های مخصوص صورت علاوه بر زاویه سازی و زیبایی از افتادگی پلک ها و گونه ها نیز جلوگیری کرده و همچنین موجب کاهش چین و چروک نیز خواهد شد که نتیجه آن کمک به جوانسازی صورت است.

قبل از انجام حرکات ورزشی مخصوص زاویه سازی صورت ابتدا نفس عمیق کشیده و صورت و گردنتان را کش دهید و تمرینات را به آرامی انجام دهید تا از بروز هر گونه صدمه ناشی از انجام تند و غلط تمرینات جلوگیری کنید.انجام این تمرینات برای از بین رفتن خطوطی که در ناحیه پیشانی و اطراف چشم ها نمایان می شود مناسب بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای تزریق بوتاکس باشد.

زوایه سازی صورت با ورزش

در ادامه حرکاتی را برای بهبودی و جلوگیری ازافتادگی صورت که می تواند تاثیر بسزایی در زاویه سازی صوررت با ورزش داشته باشد را آموزش می دهیم:

تمرین۱:

 – بر روی یک صندلی که تکیه گاه پشتی آن صاف است بنشینید.

 – یک نفس عمیق کشیده و چند مرتبه سر خود را بالا و پایین کنید.

تمرین ۲:

چانه تان را یک بار به سمت شانه راست برده و به وسط قفسه سینه برگردانید سپس آن را به سمت شانه چپ برده و مجددا به وسط قفسه سینه برگردانید.

تمرین ۳:

به مدت ۵ ثانیه به هرکدام از شانه های خود نگاه کنید و این کار را دو مرتبه تکرار کنید.

تمرین ۴:

سر خود را به سمت راست تکان داده و آن را به شانه تان نزدیک کنید و به مدت ۱۰ ثانیه این حالت را حفظ کنید سپس همین کار را برای سمت چپ نیز انجام داده و به حالت اولیه برگردانید.

زوایه سازی صورت با ورزش

توجه: تمامی حرکات فوق را به آرامی انجام دهید.

زاویه سازی صورت با ورزش و تمریناتی که از افتادگی پلک جلوگیری می کند.

در این بخش تمریناتی را آموزش خواهیم داد که مختص چشم ها بوده و از افتادگی آن جلوگیری می کند این تمرینات می تواند برای افرادی که با رایانه کار می کنند و ساعت های زیادی را در طی روز تلویزیون تماشا می کنند مناسب باشد زیرا موجب استراحت چشم ها می شود.

تمرین۱:

سر خود را به سمت جلو برده و به راست بچرخانید این حالت را به مدت ۵ ثانیه حفظ کرده و در این حالت چشمانتان را به سمت چپ حرکت دهید. این فرایند را برای سمت چپ نیز تکرار کنید.

تمرین ۲:

۵ ثانیه به بالا نگاه کنید سپس ۵ ثانیه نیز به پایین نگاه کنید، و بعد از آن نگاهتان را به صورت مورب ۵ ثانیه به اطراف بچرخانید. سپس سرتان را به سمت چپ بچرخانید و دوبار همان مسیر را تماشا کنید، این تمرین را به هر دو سمت چپ و راست ۲ الی ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

تمرین ۳:

ابروها را بالا برده و به مدت ۵ ثانیه آن را نگه دارید در این حالت باید چشمانتان را تا جایی که می توانید باز کرده و حالت دهانتان نیز به صورت افتاده باشد، این تمرین را ۵ مرتیه تکرار کنید.

تمرین ۴:

چشمانتان را مانند فردی که در حال تعجب است باز کنید، دقت داشته باشید که در انجام این تمرین نباید ابروی شما بالا برود.

تمرین ۵:

انگشتان میانی هر دو دستتان را میان دو ابرو قرار دهید و با قرار دادن انگشت های اشاره بر روی گوشه های ابرو آن ها را به آرامی فشار دهید و همزمان به سمت بالا نگاه کنید، پلک پایینی را به سمت پلک بالایی برده و این حالت را چند ثانیه حفظ کنید سپس رها کنید، این تمرین را ۵ بار انجام داده و پس از ۱۰ ثانیه چشمانتان را محکم ببندید.

چند تمرین که در زیبایی و زاویه سازی صورت بسیار تاثیر گذار است:

تمرین ابروی صاف

انگشتان هر دو دستتان را در مرکز پیشانی در حالت افقی قرار دهید سپس آن را به سمت رستنگاه موها به آرامی حرکت دهید این تمرین را ۱۰ مرتبه انجام دهید.

تمرین تنفس

لب های خود را به حالت غنچه ای جمع کنید و این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه انجام دهید.

تمرین گونه

دو یا ۳ انگشت خود را بر روی گونه هایتان قرار داده و به آرامی فشار دهید و لبخند بزنید تا استخوان گونه تان به سمت بالا بیاید، این حالت را ۵ ثانیه حفظ کنید.

تمرین گونه

(در ادامه مقاله تمرینات دیگری را نیز برای گونه آموزش خواهیم داد)

زاویه دار کردن صورت و گونه با ورزش و ماساژ

اغلب افرادی که اضافه وزن دارند در ناحیه صورت و زیرچانه نیز چربی های اضافه ای دارند که تاثیر زیادی در زیبایی آن ها داشته و موجب می شود که سن آن ها بیشتر از انچه که هست به نظر برسد.اغلب این افراد برای رهایی از این چربی های اضافه صورت به جراحی های پلاستیک روی می آورند اما علاوه بر حراحی روش های مفید دیگری نیز وجود دارد که می توان بدون تحمل درد و گذراندن دوره نقاهت برای برطرف کردن این چربی ها اقدام کرد.

زاویه دار کردن صورت و گونه با ورزش از طریق ماساژ دادن صورت می تواند در از بین رفتن چربی های اضافه ناحیه صورت و زیرچانه بسیار کارساز باشد، برای انجام این کار کافی است

 – گردن خود را بکشید به گونه ای که عضلات زیر چانه نیز کشش پیدا کند، از این طریق چربی های جمع شده در پایین صورت نیز از بین می رود.

 – مقدار اندکی کرم را روی گردن خود بزنید سپس با کمک کف دست گردنتان را به سمت بالا ماساژ دهید.

زاویه سازی صورت با ورزش از طریق ماساژ گونه ها

بر روی نوک انگشتتان مقدار کمی کرم بزنید و سپس آن را بر روی گونه هایتان بمالید، حرکت مالش باید از مرکز صورت به سمت گوش در حال کشیدن باشد برای تاثیرگذاری این تمرین آن را ۱۰ مرتبه انجام دهید.

زوایه سازی صورت با ماساژ

تمرین های ورزشی برای زاویه سازی خط فک

تمرین ۱: حلقه گردن

برای زاویه سازی صورت با ورزش و تاثیر آن بر روی فک می بایست ابتدا به پشت دراز بکشید، سپس همزمان که زبانتان را به سقف دهان فشار می دهید چانه را به سمت سینه بیاورید، برای این کار لازم است که سرتان را از زمین جدا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که که در هنگام انجام تمرین چانه و شکم نباید حرکت داشته باشد.

این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرین ۲: چرخاندن زبان

تمرین دوم برای زاویه دار کردن فک  از طریق چرخاندن زبان است، این تمرین موجب تحریک عضلات فک می شود، برای انجام ان ابتدا زبان را بالای سقف دهان و در پشت دندان های جلویی قرار دهید و زبان خود را به گونه ای فشار دهید که سقف دهانتان را کاملا بپوشاند، سپس با تولید صدا در زبانتان نوسان ایجاد کنید.

این تمرین را می بایست سه مرتبه در روز و هر دفعه ۱۵ بار انجام دهید.

تمرین ۳: صداهای مصوت

برای انجام این تمرین دهانتان را باز کرده بدون این که دندان هایتان را لمس کنید کلمه O و به دنبال آن کلمه E را در سه ست ۱۵ تایی انجام دهید.این تمرین برای زاویه سازی فک و صورت بسیار تاثیرگذار می باشد.

تمرین ۴: حرکت چانه به سمت بالا

برای انجام این تمرین باید دهان را بسته نگه دارید، سپس فک پایینی را به سمت بیرون حرکت دهید و همزمان لب پایینی را بلند کنید و به مدت ۵  الی ۱۰ ثانیه این حالت را حفظ کرده و سپس رها کنید، این تمرین را می بایست در ۳ ست ۱۵ تایی اجرا کنید. دقت داشته باشید که در زمان انجام تمرین در زیر گردن و خط فک حالت ارتجاعی را احساس کنید.

زوایه سازی صورت با ورزش

زاویه سازی صورت با ورزش برای آب کردن چربی صورت

تمرین ۱:

چانه را به سمت بالا گرفته و مانند حالتی که دارید آدامس می جویید دهانتان را باز و بسته کنید، در زمان انجام این تمرین می بایست احساس سفت شدن عضلات آرواره تا گردن را داشته باشید.

تمرین ۲:

برای انجام تمرین دوم که تاثیر زیادی نیز در آب کردن چربی صورت دارد سر خود را در حالتی که دهانتان را باز نگه داشته اید به سمت عقب خم کنید، و سپس با حفظ این حالت لب پایین را بر روی لب بالایی خود قرار داده و این کار را چندبار تکرار کنید.

تمرین ۳:

سر خود را در حالت معمولی به صورتی که به روبرو نگاه می کنید نگه دارید سپس لب پایین را به بینی تان نزدیک کنید.

آیا تغذیه در زاویه سازی صورت تاثیر دارد؟

افزایش وزن فقط بر روی برخی از اندام ها تاثیر گذار نیست، بلکه این عارضه تمامی اعضای بدن  از جمله صورت را نیز درگیر می کند، همانگونه که برای کاهش چربی سایر اعضای بدن ورزش می کنید برای لاغری صورت نیز می بایست حرکات ورزشی مخصوص صورت انجام دهید البته ناگفته نماند که ورزش در کنار تغذیه مناسب می تواند تاثیرگذار باشد از این رو برای لاغری و زیباسازی صورت ابتدا باید سبک زندگی خود را تغییر داده و علاوه بر انجام حرکات ورزشی که در این مقاله به آن می پردازیم تغییرات ذیل را نیز در رژیم غذاییتان اعمال کنید

 – نمک و شکر را از برنامه غذاییتان حذف کنید زیرا نمک موجود در غذاها موجب احتباس آب در بدن می شود.

 – مواد غذایی حاوی فیبر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 – مصرف دانه های روغنی- سبزیجات و میوه های تازه در زاویه دار شدن صورت تاثیرگذار خواهد بود.

 – روزانه حتما ۸ لیوان آب بنوشید زیرا که موجب دفع سموم بدن می شود.

زوایه سازی صورت با خوردن آب

زاویه سازی صورت با ورزش برای صورت های لاغر

برای زاویه سازی و پر شدن صورت های لاغر با ورزش تمرینات مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

 – یوگا صورت

افرادی که صورت های لاغری دارند می توانند با انجام برخی تمرینات ورزشی ساده به راحتی موجب افزایش گردش خون در گونه ها شوند، این ورزش ها موجب می شود که پوست شاداب تر و تپل تر جلوه کند.

برای انجام تمرینات یوگا صورت به قرار ذیل عمل کنید:

 – ابتدا بر روی یک صندلی با تکیه گاه صاف بنشینید سپس شانه های هایتان را شل و رها کنید به گونه ای که استخوان های شانه به سمت پایین آمده باشد، قفسه سینه تان می بایست متمایل به سمت بیرون باشد.

 – دهانتان را کمی باز کنید به انداره ای که انگار می خواهید با صدای آرام صحبت کنید سپس لب بالایی و پایینی را طوری که دندان ها را بپوشاند به سمت داخل دهانتان فرو ببرید.

 – در مرحله بعد گوشه های دهانتان را به سمت دندان های آسیاب حرکت دهید، در زمان انجام این حرکت دقت داشته باشید که هر دو گوشه دهان را به یک اندازه به سمت عقب حرکت دهید چانه نیز بایستی کمی به سمت جلو متمایل شود.

 – این حالت را حدود ۹۰ ثانیه حفظ کنید زمانی که این حرکات را انجام می دهید می بایست کشش را در عضلات گونه و دهان احساس کنید سپس صورتتان را به آهستگی به حالت اولیه برگردانید.

 – باد کردن بادکنک

یکی از تمرینات ورزشی که در زیبایی و زاویه سازی صورت بسیار تاثیرگذار است بادکردن بادکنک است، فوت کردن بادکنک علاوه بر اینکه موجب پف شدن گونه شده بلکه در تقویت عضلات گونه نیز تاثیرگذار خواهد بود برای انجام این تمرین می بایست به صورت ذیل عمل کنید:

 – بادکنک را با دهانتان باد کنید.

 – به مدت ۱ دقیقه این حالت را حفظ کنید سپس باد را حبس شده در دهانتان را خالی کنید.

 – این فرایند ورزشی را می بایست ۵ الی ۶ بار در روز انجام دهید.

سوالات متداول:

نتایج تمرینات ورزشی برای زاویه سازی صورت را بعد از چه مدت می توان مشاهده کرد؟

بعد از گذشت مدت زمان کمی می توان نتایج تمرینات ورزشی زاویه سازی صورت را مشاهده کنید برای اینکه متوجه تغییرات خود شوید می توانید قبل و بعد از انجام حرکات ورزشی صورت، از خود عکس بگیرید.

آیا انجام تمرینات ورزشی برای صورت درد دارد؟

در زمان انجام تمرینات فرد در ناحیه صورت و گونه احساس سفتی دارد، بعد از انجام تمرینات ممکن است فرد کمی احساس درد داشته باشد که این امر کاملا طبیعی می باشد.

منبع : نیلارز

  • ۹۹/۱۲/۱۹
  • علی حریرساز

زیبایی

پوست و مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی