مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

فیلر بینی چیست؟

روند این درمان کوتاه بوده و تنها 15 دقیقه به طول می انجامد و در این مدت زمان کم ظاهر بینی فرد تغییر کرده  و در بالا بردن اعتماد به نفس او از نظر ظاهری نیز تاثیرگذار خواهد بود.

عمل بینی با کمک تزریق ژل بینی بدون درد می باشد و نیاز به استفاده از داروهای بیهوشی ندارد و درمان در مطب پزشک انجام می شود.

در این روش با کمک موادی مانند بوتاکس ، و تزریق ان به نواحی از بینی که ناصاف و خالی هستند، ظاهر بینی استاندارد و زیبا می شود بدون آن که متقاضی درد و یا دوران نقاهت برای ترمیم زحم های ناشی از جراحی را تحمل کند، زیبایی بینی با کمک تزریق فیلر می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که از جراحی بینی می ترسند.

فیلر بینی

فیلر بینی برای چه افرادی مناسب است؟

 – بیمارانی که تمایل به جراحی بینی دارند اما به دلایل متعددی مانند ترس از جراحی و هزینه بالا قادر به انجام آن نیستند می توانند از این روش درمانی زیبایی بینی استفاده کنند.

 – فیلر بینی برای افرادی که بر روی بینی خود کمی قوس و یا ناهمواری دارند مناسب است.

 – این عمل برای افرادی که بینی بزرگ و گوشتی دارند و هدف آن ها از انجام جراحی زیبایی کوچک کردن بینی است نمی تواند روش مناسبی باشد.

 – فیلر بینی نمی تواند در قرینه سازی و از بین بردن نامتقارنی بینی تاثیرگذار باشد.

 – برخی افراد که به دلیل قوس بینی دچار افسردگی شده اند نیز می توانند از این درمان زیبایی بهره ببرند.

 – فیلر بینی تا حد زیادی مانند لیفتینگ بینی عمل کرده و از این قابلیت برخوردار است که در فرایند درمان لبه ها و پره های بینی را بالا کشیده و ظاهر گرد آن را برطرف کند.

فیلر بینی چگونه انجام می شود؟

برای انجام این فرایند، پزشک ابتدا بعد از بررسی و معاینه بیمار و مناسب بودن این روش برای وی نوع ماده فیلر تزریقی را انتخاب می کند، پزشک بهترین و مناسب ترین مواد فیلر که می تواند در اصلاح و زیبایی و استاندارد سازی فرم و حالت بینی بیمار تاثیر گذار باشد را انتخاب می کند.

سپس در مرحله بعد میزان اندکی از مواد فیلر انتخابی را داخل سرنگ ریخته و به نواحی از بینی که از قبل مشخص کرده است تزریق می کند.

فیلرهایی که برای بینی به استفاده می شوند از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده اند و ممکن انجام این روش درمان برای دریافت نتیجه بهتر به چند جلسه نیاز داشته باشد و فاصله زمانی میان جلسات نیز 4 الی 6 هفته است، لازم است که بدانید تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان به نوع عملکرد فیلرها بستگی دارد.

بعد از تزریق فیلر ، بدن در حالت دفاعی قرار می گیرد و بافت نواحی تزریق شکل جدیدی پیدا می کند، و بافت طبیعی نیز در طی زمان اطراف فیلر را پر کرده و موجب ایجاد حجم بیشتری در آن ناحیه خواهد شد لازم به ذکر است که نتیجه تزریق در همان لحظه که فرایند تزیرق انجام می شود به درستی قابل مشاهده نیست بلکه باید برای دریافت نتیجه نهایی صبر کنید.

در واقع بعد از گذشت مدت زمانی از تزریق چربی ، می توان به طور قطعی نظر داد که آیا بیمار به تزریق مجدد نیاز دارد یا خیر؟

آیا فرایند درمان زیبایی تزریق فیلر بینی ایمن است؟

قبل از هر چیز لازم است که بدانید این درمان به بیهوشی عمومی نیاز نداشته و تنها برای این که بیمار درد خفیف ناشی از فرور رفتن سوزن تزریق را احساس نکند از بی حسی های موضعی استفاده می کنند، حتی گاهی پزشک از بی حسی های دارویی خوراکی برای بیمار استفاده می کند، همچنین از آن جهت که این روش بدون هیچگونه برشی است لذا هیچگونه خطری برای بیمار ندارد، البته ممکن است برخی بیماران با عوارضی جانبی ذیل روبرو شوند که جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا در کمترین زمان ممکن از بین می روند:

 – حساسیت نواحی تحت درمان در برابر مواد فیلر

 – عفونت

 – ناقرینگی و یا عدم رضایت بیمار بعد از تزریق (که جای هیچگونه نگرانی نبوده زیرا که این روش برگشت پذیر است)

 – ممکن است پوست نواحی از بینی که عمل تزریق انجام می شود دچار آسیب دیدگی شود.

فیلر بینی

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

تزریق اغلب فیلرهای بینی موقتی بوده و از 3 ماه الی 2 سال ماندگاری دارد که البته مدت زمان ماندگاری به نوع تزریق ارتباط دارد.

برای اولین تزریق می توانید از فیلرهای موقت استفاده کنید و در صورتی که نتیجه آن را پسند کردید قبل از این که فیلرهای موقت جذب شوند برای تزریق فیلرهای دائمی اقدام کنید. فیلرهای دائمی در چند نوبت تزریق می شوند و نتیجه ان تا مدت های طولانی ماندگاری دارد.

آیا بهترین روش تزریق فیلر بینی را می دانید؟

تزریق فیلر بینی ممکن است برای برخی افراد داری عوارض جانبی از قبیل تورم- کبودی و خون ریزی باشد ولیکن به دلیل این که بینی در مرکز صورت و در دید قرار گرفته می بایست تمامی موارد ایمنی در زمان تزریق انجام شود تا ساختار بینی دچار آسیب نشود.

از انجا که خونرسانی کمتری به بینی صورت می گیرد از این رو برای این درمان کبودی کمتری ممکن است رخ دهد البته افرادی که قبلا بینی خود را جراحی کرده اند ممکن است در معرض کبودی بیشتری قرار گیرند.

افرادی که در نواحی بالایی بینی خود دارای قوز و یا پل بینی هستند برای تزریق فیلر کاندیدای خوبی هستند، با کمک این روش می توان نواحی اطراف قوز بینی را پر کرده و شکل ظاهری بینی از این طریق صاف و یکدست شود.

 – برخی افراد تصور می کنند تزریق فیلر برای اصلاح قوز بینی موجب بزرگ شدن آن می شود ولی برخلاف تصور این افراد تزریق فیلر موجب می شود ظاهر بینی کوچکتر جلوه کند.

 – تزریق فیلر علاوه بر قوز بینی برای بهبود ظاهر بینی و از بین رفتن نوک افتاده آن نیز کاربرد دارد.

اگرچه تزریق فیلر بینی می تواند برای افرادی که دارای قوزبینی هستند کاربردی باشد اما لازم است که بدانید این روش برای افرادی که قوز بینی خیلی بزرگی دارند و یا این که بینی آن ها دچار شکستگی شده است نمی تواند گزینه مناسبی باشد، همچنین افرادی که بینی پهنی دارند نمی توانند این روش را برای بهبودی ظاهری بینی خود انتخاب کنند، در موارد فوق الذکر تنها جراحی بینی مناسب می باشد.

برخی افراد که به دلیل وجود بافت اسکار بینی آن ها پهن به نظر می رسد می توانند برای کوچکتر کردن بینی خود از تزریق استروئید استفاده کنند.

دوره نقاهت بعد از تزریق بینی چه مدت طول می کشد؟

دوران نقاهت بعد از این درمان زیبایی بسیار کوتاه می باشد و بعد از گذشت یک هفته آثار قرمزی و کبودی بر اثر تزریق فیلر برطرف می شود ولیکن در حالت کلی این روش در مقایسه با روش جراحی دارای مزایای بیشتری است برای کوتاه تر شدن دوران نقاهت در ذیل مواردی را که قبل و بعد از تزریق فیلر بینی باید رعایت کنید را اعلام می کنیم:

مراقبت های  قبل از تزریق فیلر بینی

 – قبل از اینکه تزریق فیلر بینی را انجام دهید در جلسه مشاوره انتظار و توقعاتی که از این درمان زیبایی دارید را با پزشک خود در میان بگذارید.

 – در مورد جنس و کیفیت فیلر تزریقی که پزشک برای شما در نظر گرفته آگاهی کسب کنید.

 – در صورتی که به هرگونه بیماری زمینه ای مبتلا هستید و یا داروی خاصی را مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

 – اگر قبلا نیز تزریق فیلر را انجام داده اید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

فراموش نکیند که برای تزریق فیلر حتما به پزشک مراجعه کنید و از مراجعه به برخی مراکز غیر معتبر و سالن های آرایش و زیبایی برای این مورد خودداری کنید زیرا ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیری شوید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی

نکات مهمی که بعد از تزریق فیلر بینی باید رعایت کنید به قرار ذیل است:

فیلر بینی

کمپرس سرد

بهتر است به منظور پیشگیری از بروز برخی عوارض بعد از تزریق فیلر بینی مانند خونریزی و تورم بلافاصله بعد از این که عمل تزریق به اتمام رسید از کمپرس سرد استفاده کنید، همچنین لازم به ذکر است که کمپرس سرد از پخش شدن فیلر تزریق شده به نواحی اطراف جلوگیری می کند.

از این رو پزشکان توصیه می کنند که به مدت 48 الی 72 ساعت بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید.

کمپرس گرم ممنوع

هرگز نباید نواحی که تزریق فیلر بینی انجام شده است را ماساژ داده و یا اینکه برای آن نواحی از کمپرس گرم استفاده کنید، زیرا که موجب پخش شدن فیلر به نواحی اطراف خواهد شد.

تا 24 ساعت بعد از تزریق فیلر بینی از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا ممکن است نواحی که سوزن تزریق فرو رفته است به دلیل مواد آرایشی آلوده شده و موجب بروز عفونت شود.

شستن صورت پس از تزریق فیلر بینی

پزشکان توصیه می کنند که به مدت 24 ساعت بعد از تزریق فیلر بینی از شستن صورت خودداری کنید زیرا ممکن است در زمان شستشوی صورت نواحی تزریق را به صوررت ناخواسته ماساژ دهید که این امر موجب پخش شدن مواد فیلر به اطراف می شود.

عدم استعمال دخانیات

از کشیدن سیگار و قلیان در روزهای ابتدایی تزریق فیلر بینی خودداری کنید.

خوابیدن بعد از تزریق ژل

بهتر است در روزهای ابتدایی بعد از تزریق فیلر بینی، در زمان خواب سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید زیرا این کار موجب می شود که از بروز تورم و التهاب در ناحیه تزریق جلوگیری شود.

پزشکی که تزریق فیلر بینی را انجام می دهد چه صلاحیت هایی دارد؟

پزشکی که این درمان زیبایی را انجام می دهد لازم است با مبانی پایه از قبیل اختلالات عروقی و نشانه های اولیه آن از آگاهی لازم برخوردار باشد، همچنین می بایست در مطب خود حتما آنزیم حلال ژل را داشته و چگونگی استفاده از ان را بداند، این آنزیم برای زمانی مناسب است که فرد از تزریق فیلر بینی خود را ضی نبوده و پزشک با کمک آن می تواند موجب حل شدن فیلر شده و اثرات آن را از بین ببرد  بدین ترتیب بینی به حالت اولیه بر می گردد.

مجوز پزشکی برای انجام این درمان زیبایی و توانایی در تجویز داروها از دیگر صلاحیت هایی است که پزشک تزریق کننده فیلر باید از آن برخوردار باشد.

فواید تزریق ژل بینی در مقایسه با روش جراحی زیبایی بینی

روش درمانی زیبایی فیلر بینی با خطر کمتر- دوره نقاهت کوتاه تر و عوارض جانبی کمتر همراه است، تزریق ژل بینی به مدت زمان کمی نیاز ندارد و نهایتا در مدت 15 دقیقه انجام می شود این روش درمانی بدون درد بوده و نیاز به استفاده از داروی بیهوشی ندارد در صورتی که دوره نقاهت بعد از جراحی بینی حداقل 1 ماه به طول می انجامد و نتیجه جراحی نیز ممکن است در برخی افراد آنگونه که انتظار داشته اند نباشد، ولیکن تزریق ژل بینی به گونه است که می تواند نتیجه را بعد از تزریق مشاهده کرده و در صورت مورد پسند نبودن بیمار امکان تغییر آن وجود دارد.

هزینه فیلر بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

اصلی ترین عامل در تعیین قیمت فیلر بینی مقدار مواد فیلر است که برای این فرایند استفاده می شود، تزریق فیلر در مقایسه با روش جراحی بینی ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد و ماندگاری آن نیز به سرعت متابولیز بدن برای این فیلرها ارتباط دارد، از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت فیلر بینی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

فیلر بینی

میزان تجربه پزشک

پزشکانی که در این زمینه تجربه و مهارت بیشتری دارند هزینه بیشتری را برای این درمان زیبایی دریافت می کنند، ولی این هزینه ارزش آن را دارد که دیگر نگران عوارض جانبی بعد از تزریق فیلر بینی نباشید.

کسی که عمل تزریق را انجام می دهد

قطعا تزریق توسط پزشک متخصص هزینه بیشتری خواهد داشت.

مکان کلینیک

از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت فیلر بینی مکان کلینیک است، معمولا کلینیک های پزشکی که اجاره بیشتری پرداخت می کنند. و یا اینکه در مناطق بالا شهر قرار دارند هزینه بیشتری را برای خدمات خود دریافت می کنند.

 

منبع : nilaroze.com

  • ۰۰/۰۲/۱۳
  • علی حریرساز

زیبایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی