مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

سرور HPE

خصوصیات سرور HPE و کاربردی ترین مدل آن

شرکت اچ پی HP که ارائه دهنده سرور HPE میباشد ، یکی از بزرگترین غول های تولید سرور در جهان است، که در این مقاله قصد داریم به تشریح آن و همچنین تجهیزات کاربردی در شبکه بپردازیم. این شرکت بر طبق مستندات گروهی از سرویس دهنده های دنیا که به اختصار به آنها IDC می گویند، به عنوان یکی از غول های تولید سرور در جهان معرفی و شناخته شده است. شرکت های نظیر Dell و Ibm نیز در رده های دوم و سوم بازار قرار دارند. سرور های HP که در بازار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند که دلیل آن تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته ای که در قطعات به کار برده شده و خصوصیات منحصر به فردی که همگی درون سرور نصب شده اند.

 

ویژگی های بهترین سرور HPE

این خصوصیت ها عبارتند از:

1.  خصوصیاتی که به سرور اجازه مدیریت بسیار زیادی می دهد.

2.  ارتقا دادن طراحی منحصر به فرد

3.  به کار بردن تعداد زیادی از هسته های پردازنده

4.  قابلیت اضافه کردن هارد

5.  بالابردن امنیت و بازده بالا

پس با دیدن این همه مزایا سرور HP بدون شک می تواند بهترین سرور دنیا شناخته شود بطوری که برای حجم کارهای متفاوت شما ایده آل بوده و می توانید عملیات استانداردهای داده را توسط آن به اجرا در بیاورید. از جمله در این میان سرورهای PROLIANT شرکت HP از بالاترین تقاضا کننده در خاورمیانه، اروپا، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و ژاپن را در میان مشتریان دارد.

 

معرفی بهترین سرور HPE

سری پرولیانت DL380  از بهترین و پرفروشترین نوع های سرور HPE در حال حاضر می باشد. این سرور از با تنوع ‌ترین سرورهای Rackmount روی زمین می باشد. تصور کنید وقتی بیزینس و کسب و کار شما در حال رشد و شکوفایی است پس باید شما نیز متناسب با آن نیازهایش را برطرف کنید، این سرور دارای انعطاف پذیری بالا وهمچنین از ارتقای آسانی برخوردار است بطوری که می توانید با خیال راحت و ایمن نیازهای تجاری خود را به آسانی بطرف کنید. این نوع از سرور از قیمت مناسب و بازدهی عالی نسبت به سایر هم نوعان خود دارد و از خصوصیت های تازه ای مانند هارد دیسک و مدیریت و کنترل از راه دور، در این server بسیار قابل توجه می باشد. همچنین از دیگر مزیت های این سرور این است که دره مصرف انرژی بسیار صرفه جویی کرده که از لحاظ اقتصادی بسیار باصرفه است.

 

Rackmount چیست؟

رک در شبکه محلی یا LAN ، قسمتی است در یک همبندی تجهیزات که نوع های مختلفی از ابزار شبکه مانند سرور، روتر ، سوئیچ شبکه ، کابل های شبکه مودم و همچنین پیچ پنل در آن تعبیه شده است و تمام آنها در یک محل مورد نگهداری قرار گرفته  و جاسازی می شوند. تجهیزاتی مانند مانیتور که قابل اتصال در رک می باشد به اصطلاح رکمونت می گویند که از لحاظ ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین بهتر است بدانید در تجهیزات شبکه رکمونت این قابلیت را دارند که در تمامی رک های استاندارد با برند های مختلف به راحتی نصب و راه اندازی شوند.

سرور HPE

دلایل استفاده و اهمیت رک

از رک در نوع های مختلف شبکه از جمله حرفه ای یا شبکه هایی که در منازل راه اندازی می شوند مورد استفاده قرار می دهند؛ بطور کلی rack شبکه از انواع تجهیزات شبکه مهم و کاربردی است که در سیستم های کابل کشی که به شکل حرفه ای سازمان یافته شده اند کاربرد دارد. ساختمان رک ها کاملا ایمن، بهینه و منظم هستند؛ اگر در همبندی شبکه به عنوان مثال از روکش شبکه و 5 پنل که بصورت کابل کشی شده در شبکه استفاده نشود باید منتظر تبعات جبران ناپذیر بود. از مزایای استفاده از رک این است که تجهیزات در شبکه فضای کمتری را اشغال کرده و در نتیجه در چینش و سازمان دهی شبکه نظم خاصی بوجود می آید همین امر باعث بهره وری بیشتر می گردد. رک ها متشکل از تجهیزات شبکه شده است که توانایی حفاظت فیزیکی و برقراری امنیت در این تجهیزات  را نیز تا حد بسیار زیادی دارند و مانع از سرقت و ربوده شدن آن ها می کند.

 

خصوصیات سرور  HPE سری DL380

ساختمان آن از 2 سی پی یو اینتل  Xeon E5 V3/V4 ، همچنین از 24 اسلات رم معادل سه Terabyte ظرفیت پشتیبانی می کند. از دلایل مهم فروش زیاد این کالا می توان به منعطف بودن پیکربندی سیستم آن اشاره کرد، منظور از منعطف بودن سیستم یعنی این قابلیت را می دهد که از یک پردازنده شش هسته ای به همراه چهار گیگابایت حافظه رم، یا 2 پردازنده بیست و دو هسته ای و یک و نیم Terabyte رم را باهم ترکیب کرد و مورد استفاده قرار داد. این روند انعطافی در همه ابعاد آن اعم از کوچک، بزرگ و یا متوسط قابل اجرا و پشتیبانی باشد. یکی دیگر از مزایای این مدل قابلیت کنترل از راه دور توسط نرم افزار مدیریتی HPE iLO که قابلیت‌های وسیعی در مدیریت دارد را پشتیبانی می کند. در DL380 این توانایی وجود دارد که از کارت های شبکه باظرفیت چهل گیگابایتی نیز به کار گیری کرد.

 سرور HPE

آپدیت  ROM در سرور HPE

برای توانایی و امکان دسترسی به آپدیت های دوره ای جهت بروز رسانی ROM BIOS Firmware باید ضمانت نامه دارای اعتبار داشت یا از قرار داد پشتیبانی بهره مند بود.

 

تجزیه و تحلیل بهترین سرور HPE

هدف شرکت HP بر آورده کردن نیاز های مشتریان با تکنولوژی بهتر و هزینه کمتر بود که توانست آن را با تجزیه و تحلیل سرور های Gen7,8,9 بهترین بازده و انتخاب را به مشتریان خود هدیه کند، بنابراین تکنیک ارتقاپذیر بودن را طراحی کرد تا مشتریان بطور هدفمند برای برطرف کردن نیازهای فعلی خود هزینه کنند. سرور HPE با از بین بردن مدل های E و P از خط تولید Gen8 توانست خط تولید خود را آسان تر و ساده تر کند که نتیجه آن تکنولوژی بالا و قیمت پایین می باشد. DL380 آنگونه که باید هدفمند باشد تولید شده است بگونه ای که این نوع با استفاده از مدل طراحی پیچیده و کارآمد از پیشرفته ترین سی پی یو های اینتل مدل E5-2600 v4 و با ساپورت حافظه های دو هزارو چهارصد مگاهرتزی تا  بیست و سه درصد کارایی محصول را افزایش داده است.

 

خرید و قیمت سرور HPE

شرکت مفتاح رایانه افزار به عنوان یکی از برترین شرکت های وارد کننده و فروشنده محصولات سرور HP در کشور می باشد که با دارا بودن مشاوران و کارشناسان فنی برجسته در فروش سرور HPE آمادگی ارائه مشاوره های فنی برای خرید سرور HPE به شما عزیزان می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت سرور HPE می توانید با شماره های شرکت تماس گرفته و از مشاوره های خوب کارشناسان فنی مجموعه برخوردار شوید.

 

  • ۰۰/۰۳/۱۱
  • علی حریرساز

تحهیزات شبکه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی