مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

امروز می خواهیم در باره موضوع کمردرد در اسباب کشی صحبت کنیم و چند نکته در باره این موضوع را به شما گوشزد کنیم .

یکی از مواردی که تقریبا همیشه و برای عموم افراد در طول پروسه اسباب کشی ایجاد مشکل و ناراحتی می کند موضوع کمردرد های موضعی و یا اسپاسم های عضلانی می باشد. این مشکلات اغلب بعد از اسباب کشی یا هنگام انجام امور مربوط به آن اتفاق می افتد و معمولاً افراد به دلایل مختلفی که در پائین به آن اشاره می کنیم دچار اینگونه آسیب دیدگی ها شده و مشکلات زیادی را در طول این مدت تجربه می کنند.

دلایل بروز کمر درد هنگام اسباب کشی

 به عنوان یکی از دلایل مهم اینگونه آسیب دیدگی ها می توان به عدم داشتن تحرک کافی افراد در طول زندگی روزمره اشاره کرد ، چرا که وقتی وارد پروسه اسباب کشی می شوید عملا درطول انجام آن ، حجم فعالیت بدنی شما افزایش پیدا می کند و این موضوع باعث فشار بر روی عظلات و قسمت های مختلف بدن شما خواهد شد و می تواند از مهمترین دلایل مشکلات فیزیکی به وجود آمده باشد که در این ایام برای شما به وجود خواهد آمد. برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات می توانید شروع پروسه اسباب کشی تان را زود تر آغاز کنید تا در روزهای ابتدائی زمان کمتری را صرف انجام امور مربوط به بسته بندی و جمع آوری وسایل تان نمائید و به مرور زمان و طی روزهای بعدی کم کم حجم فعالیت تان را بیشتر نمائید ، با این کار بدن شما به مرور با شرایط وفق پیدا کرده و می تواند حجم فشار بیشتری را برای انجام امور مربوطه تحمل نماید. باید دقت داشت که با کارتن اسباب کشی مناسب نیز حمل و نقل و بلند کردن وسایل بسیار راحت تر میشود.البته نکته بسیارمهم و اساسی که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد این است که شما حتما می بایست در طول مدت اسباب کشی زمان کافی برای استراحت خودتان در نظر بگیرید تا بدنتان زمان کافی برای ریکاوری و تامین انرژی از دست رفته را داشته باشد و معمولا بهترین کار برای رفع خستگی استفاده از یک حمام آب گرم و یک خواب آرام و راحت می باشد . این کار علاوه بر این که بدن شما را آماده فعالیت بدنی مجدد می نماید ، خستگی ذهنی و فکری را نیز برطرف نموده تا شما بتوانید با آرامش بیشتری به کارهای باقی مانده تان رسیدگی نمائید.

بلند کردن یخچال

یکی دیگر از دلایل بروز اینگونه مشکلات عدم آگاهی از چگونگی جابه جا کردن وسایل سبک و سنگین داخل خانه در هنگام بسته بندی و جابه جایی می باشد . خیلی از افراد تصور می کنند که اگر بسته یا وسیله ای سبک بود فارغ از چگونگی نحوه انجام آن می توانند را به راحتی آن را بلند کرده و به محل دیگری انتقال دهند اما واقعیت چیزدیگریست .اول به عنوان یک پیشنهاد دوستانه به شما عرض میکنیم که امور مربوط به اسباب کشی تان را به افرادی که کار و حرفه شان این است بسپارید و کاملا عقب ایستاده و فقط تماشا کنید. اگر شرایط این موضوع را ندارید و یا تصمیم گرفته اید که کارها را خودتان انجام دهید به موارد زیر توجه نمائید . برای اینکه وسایل را بهتر جابجا کنید میتوانید از نیروهای متخصص ایزی پک استفاده کنید که جزو بهترین های اتوبار در تهران میباشند.

روش های پیش گیری از کمر درد هنگام اثاث کشی

نحوه بلند کردن وسایل فارغ از وزن آن ها می بایست به صورت اصولی انجام شود . شما باید توجه داشته باشید که برای بلند کردن  اجسام نباید از عضلات کمر خود استفاده نمائید و وزن آن وسیله روی کمرتان باشد . روش اصولی برای بلند کردن هر جسمی از روی زمین به این منوال می باشد که شما ابتدا باید روی زمین نشسته و بعد از گرفتن آن جسم توسط پاهایتان از روی زمین بلند شوید ، این کار باعث میشود که تمامی فشار بر روی عضلات پای شما وارد شود و چون عظلات پا برای این موضوع مناسب است هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد ولی اگر برای بلند کردن آن جسم دولا شده و بعد از گرفتن آن سعی در بلند کردن و صاف شدن بدنتان نمائید فشاری معادل چند برابر وزن آن جسم به کمر و ستون فقرات تان وارد می شود که همین موضوع باعث درد شدید در ناحیه کمر و ستون فقرات شما خواهد شد ، پس حتما برای بلند کردن اجسام سبک به این شیوه عمل کنید .ضمناً یادتان باشد این روش صرفا در رابطه با اجسام سبک صادق بوده  و در رابطه با اجسام سنگین حتی به این شیوه نیز نباید عمل کنید . بلند کردن اجسام سنگین کار بسیار اشتباهی بوده و می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به شما وارد کند ، بهترین کار برای جابه جائی اجسام سنگین در خانه هل دادن آن ها برای انتقال به محل مورد نظرتان در خانه می باشد .

شاید از خود سوال کنید که پس کارگران حمل چگونه وسایل سنگینی مانند یخچال یا کمد را جابه جا میکنند . اول اینکه سعی کنید هیچ گاه خودتان را با کسی که در تمام طول سال این کا را انجام می دهد مقایسه نکنید و دوم اینکه اگر کمی با تامل بیشتر به یک کارگر حرفه ای باربری که در حال بلند کردن یا حمل یک وسیله سنگین می باشد دقت کنید متوجه می شوید که معمولا قسمت زیادی از وزن آن وسیله بر روی عظلات بالا تنه و پاهای آن کارگر می باشد و خیلی با قسمت کمر و عضلات آن ناحیه کاری ندارد .

باز هم به شما پیشنهاد میک نیم که برای اسباب کشی منزل تان حتما از نیروهای متخصصی که کارشان انجام امور مربوط به اسباب کشی می باشد استفاده کرده و خود را از دردهای خسته کننده و آسیب های جدی بدنی راحت نمائید.

بلند کردن وسایل سنگین

کلام آخر

شرکت ایزی پک با خدمات کامل اسباب کشی تمامی قسمت های مربوط به جابه جایی شما را اجرا و مدیریت خواهد کرد و نیازی نیست که شما درگیر قسمت های مختلف اسباب کشی تان باشید. فقط کافیست با شماره های 200-22730100 تماس گرفته تا کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره تخصصی به شما ارائه دهند.

 

منبع : ایزی پک

  • ۰۰/۰۳/۱۷
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی