مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

نقد و بررسی محصولات مختلف استوریج های DELL EMC

همان گونه که می دانید شبکه های رایانه ای امروزه بسیار گسترده است، از این رو امروزه شرکت DELL که در دنیای تکنووژی فعالیت می کند، محصولات نوینی در قالب سری محصولات ذخیره سازی تولید و وارد بازار فروش کرده است. DELL EMC یک شرکت فناور چند ملیتی آمریکایی است که طی سال ها فعالیت خود توانسته است در تمام زمینه های محاسبات، شبکه و ذخیره سازی فعالیت کرده و محصولات متنوعی را ارائه کند. در واقع این شرکت می تواند سازمان ها را قادر سازد تا با بهره گیری از زیر ساخت های همگرا، سرور ها، ذخیره سازی و محافظت از داده ها مرکز داده ای خود را خودکار، مدرن سازی کنند.

معرفی سیستم های ذخیره ساز کمپانی dell emc

این نوع از محصولات شرکت DELL به عنوان سری از محصولات میان رده شناخته می شود که بازدهی آن چیزی حدود 2 برابر بیشتر از سری محصولات قدیمی تر این شرکت است. این مهم بر اساس بهینه شدن سیستم عامل و علاوه بر آن بهره گیری از پردازنده جدیدتر امکان پذیر شده است. این دستگاه در اصطلاح NVME Ready خوانده می شود این خود بدین معناست که پلتفرم مورد نظر از رابط هایی با سرعت بالا تر پشتیبانی میکند، همین موضوع می تواند موجب شود تا راندمان دستگاه بالاتر برود.جالب است بدانید که استاندارد ارتباطی عنوان شده مختص به هارد SSD بوده که به دست مجموعه ای از شرکت ها نظیر اینتل، سیگیت و ... توسعه پیدا کرده است. استاندارد NVME از رابط PCIE بهره گیری می کند که می تواند منجر به افزایش سرعت حافظه گردد. علاوه بر آن باید گفت که این محصول هم اکنون از SAS SSD قدیمی نیز پشتیبانی می کند.

استوریج دل ای ام سی dell emc

معرفی استوریج های سری EMC VNX

کمپانی DELL EMC طی فعالیت هایی که در زمینه تولید قطعات استوریج داشته است 3 نوع محصول مختلف را در سری EMC VNX تولید و روانه بازار کرده است. سری VNXe جهت بهره گیری در شرکت های کوچک تا متوسط طراحی و تولید شده است در حالی که سری VNX به عنوان محصول ذخیره سازی در رده میانی و حرفه ای قرار گرفته است. همچنین سری VNX2 که نسل جدیدی از این محصولات است با ارتقا سیستم عامل دستگاه، امکان مدیریت دیتا را در سطح File , Block را فراهم می آورد.

شایان ذکر است که سری VNX2 نسبت به دیگر انواع تولیدات استوریج EMC VNX ببه دلیل تغییراتی که در آن صورت گرفته است، دسترسی به نرم افزار را برای کاربران ساده تر کرده است. علاوه بر آن سری VNX2 شامل 6 مدل مختلف VNX5200 , VNX5400 , VNX5600 , VNX5800 , VNX7600 , VNX8000 می باشد. از جمله مشخصات فنی که می توان برای این محصول عنوان نمود می توان به بهره گیری از CPU سری E5، افزایش ظرفیت بهره وری، استفاده از باس کنترلر با ظرفیت Gb\s 6، بهره گیری از فن با سرعت بالا و پشتیبانی از حافظه های Flash, SAS, NL-SAS “5 اشاره کرد.

قطعات سخت افزاری موجود در استوریج سری EMC VNX:

1 - پردازنده ذخیره سازی (SPs)

2- محفظه پردازنده ذخیره سازی (SPE)

3 - محفظه پردازنده دیسک (DPE)

4 - واحد پشتیبان گیری باتری (BBUs)

5 - ایستگاه های کنترل

6 - محفظه آرایه دیسک (DAE)

7 - محفظه انتقال داده (DME)

معرفی استوریج های سری EMC UNITY

همان گونه که می دانید ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن تغییرات به سرعت در حال وقوع است. از این رو می بایست از لوازم و تجهیزاتی بهره گیری کنیم که نسبت به گذشته کارآمد تر باشند. به همین منظور است که کمپانی DELL EMC برای پاسخگویی به این نیاز بازار محصولات جدید تری را تولید کرده که بتواند نیاز تمام شرکت های مرتبط را پاسخ دهد. استوریج UNITY را می توان سری جدیدی از محصولات ذخیره ساز دانست که نسبت به رده پیشین خود یعنی VNX از تکنولوژی پیشرفته تری بهره گیری می کند.

استوریج دل ای ام سی dell emc

در واقع اولین و ابتدایی ترین تغییری که در این دستگاه ذخیره ساز صورت گرفته است، بهره گیری از سیستم عامل Linux بوده که در رده پیشین استوریج ها یعنی سری استوریج VNX از سیستم عامل ویندوز استفاده می شد و کارایی و پایداری کمتری نسبت به Linux دارد. علاوه بر آن امکان بهره گیری از محیط وب جهت پیکر بندی این محصول را می توان یکی دیگر از نقاط قوت آن دانست که بدون نیاز به نصب نرم افزار در چند دقیقه راه اندازی می گردد. این نوع از سیستم های ذخیره ساز را می توان در 3 خانواده ALL FLASH , HYBRID , VIRTUAL دسته بندی نمود.

قطعات سخت افزاری موجود در استوریج سری  EMC UNITY:

1 - پردازنده دستگاه که به ازای هر کنترلر دارای کور هایی بین 6 تا 14

2 - هارد M2 SSD جهت بهره گیری به عنوان بک آپ هنگام خرابی در SP

3 - ماژول خنک کننده برای خنک نگه داشتن SP

4 - باتری پشتیبان جهت تامین برق دستگاه زمانی که برق اصلی قطع شده باشد

معرفی استوریج های سری  EMC UNITY XT

یکی از آخرین مدل های این سیستم ذخیره ساز در سری UNITY XT وارد بازار شده است. در سال های پیش شرکت DELL EMC به سیستم عامل UNITY قابلیت هایی را اضافه کرد که می توانست امکان فشرده سازی را در اختیار کاربر قرار دهد. اما باید گفت که در این محصول جدید بازدهی آن تا بیش از 85 درصد و شاخص کاهش میزان داده ها در آن بیش از 5 برابر بهبود پیدا کند. UNITY XT نیز همچون محصولات پیشین با پیکر بندی Hybrid و All Flash به بازار فروش ارائه شده است که از 25 درایو پشتیبانی می کند. شایان ذکر است که اکسپنشن های این محصول در دو مدل 2U , 3U معرفی شده اند.

شایان ذکر است که فناوری Data in place conversions در استوریج های سری UNITY XT غیر قابل پشتیبانی هستند. علاوه بر آن محصولاتی که در این سری استوریج دل ای ام سی dell emc ساخته می شوند، از انکلوژر های 2U با ظرفیت 25 هارد 2.5 اینچی بهره گیری می کنند. هر کدام از CPU های این استوریج دل ای ام سی dell emc می توانند 2 ماژول ورودی و خروجی را پشتیبانی کنند که دارای چندین پورت ارتباطی هستند.

استوریج dell emc

ماژول های قابل پشتیبانی در UNITY XT:

1 - 12GB SAS (DELL EMC UNITY 380/F, 480/F, 680/F, 880/F ONLY)

2 - 5GBE OPTICAL (4 PORT)

4 - 10GBE BASET (4 PORT)

توجه داشته باشید که در رده هایی از این محصولات به جز UNITY XT 480/F, 680/F, 880/F حافظه های داخلی DPE را می توان به باس 0 متصل نمود بر این اساس سیستم هارد های داخلی را به صورت Bus 0 Enclosure 0 تشخیص می دهند. در چنین حالتی اگر Enclosure به باس 0 متصل گردد، سیستم آن را به شکل Bus 0 Enclosure 1 تشخیص خواهد داد.

خرید انواع استوریج دل ای ام سی dell emc

شرکت مفتاح رایانه افزار به عنوان یکی از قطب های اصلی فروش و نمایندگی محصولات استوریج dell emc در ایران می باشد که با دارا بودن تیمی بزرگ از فروش و پشتیبانی محصولات DELL EMC آمادگی ارائه فروش محصولات dell emc و پیشتیبانی این محصولات می باشد. برای خرید محصولات استوریج dell emc و همچنین اطلاع از قیمت استوریج و ذخیره ساز dell emc میتوانید با شماره تماس شرکت ارتباط گرفته و از مشاوره بخش فروش شرکت مفتاح اطلاعات کاملی راجب محصولات و خدمات این برند کسب کنید.

  • ۰۰/۰۴/۱۹
  • علی حریرساز

تجهیزات شبکه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی