مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

هر آن چه که باید راجع به تعمیرات تبلت بدانید را به شما خواهیم گفت!

مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به تعمیرات تبلت است، در صورتی که می خواهید اطلاعات خود را در این باره بیشتر کنید پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

 

یکی از مشاغلی که امروزه بسیار با آن سروکار داریم و در گوشه و کنار آن را می بینیم، تعمیرات تبلت است، ممکن است با شنیدن این کلمه با خود فکر کنید که منظور از تعمیر تبلت لنوو این است که اجزای آن را باز کرده و پس از رفع مشکل دوباره هر یک را در جای خود قرار داد در حالی که این تنها یک بخش از تعمیرات است، به طور کلی تعمیرات تبلت هم بخش سخت افزاری و هم بخش نرم افزاری را در بر می گیرد، در ادامه هر آن چه که باید در این باره بدانید را به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

بیشترین آمار خرابی تبلت ها مربوط به چیست؟

بر اساس آمار به دست آمده از مشکلات به وجود آمده برای تبلت ها بیشترین تعمیر تبلت سامسونگ مربوط به موارد زیر است:

 

تعمیرات تبلت

 

به درستی کار نکردن دکمه خاموش و روشن تبلت

یکی از مشکلاتی که برای تبلت ها به وجود می آید این است که هنگام هنگ کردن دکمه خاموش روشن آن ها نیز کار نمی کند، در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید کافیست ۸ ثانیه دکمه پاور را نگه داشته تا تبلت خاموش شود، سپس آن را مجددا روشن کنید، در صورتی که روشن نشد باز هم باید آن را به مدت ۸ ثانیه نگه دارید.

 

از کار افتادن صفحه تاچ

از کار افتادن صفحه تاچ یا همان صفحه ای که کاربر با آن کار می کند در حالی که تبلت هنگ نکرده است از دیگر مشکلات رایج است، این مشکل به دو دلیل ممکن است به وجود بیاید، اول این که باتری دستگاه به شدت افت پیدا کرده، دوم این که دستگاه از لحاظ سخت افزاری دچار مشکل شده است که در این صورت باید برای تعمیرات تبلت اقدام کنید. توصیه می شود پیش از این که برای تعمیرات اقدام کنید دستگاه را ریست کنید چرا که در بسیاری از مواقع مشکل برطرف خواهد شد.

 

تاریک شدن صفحه

به طور معمول تبلت های اندرویدی از سنسور نور خودکار برخوردارند یعنی با کم و زیاد شدن نور محیط، نور آن ها نیز تغییر می کنند، این موضوع به صرفه جویی در مصرف باتری بسیار کمک می کند، اما گاهی به طور ناگهانی نور صفحه بسیار تاریک می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند این است که احتمالا کاربر انگشت خود را روی سنسور قرار داده از همین رو دستگاه عملکرد صحیحی از خود نشان نمی دهد، گاهی با تغییر در تنظیمات نیز ممکن است نور صفحه در تاریک ترین حالت خود قرار بگیرد که هر دو صورت می توان با مراجعه به تنظیمات مشکل را برطرف کرد، در صورتی که همچنان مشکل وجود داشت پس دستگاه از لحاظ سخت افزاری دچار مشکل شده است.

 

شارژ نشدن باتری

از دیگر مشکلات بسیار شایعی که کاربران با او مواجه هستند، شارژ نشدن باتری است، خراب شدن کابل یا کله شارژر یا عدم عملکرد صحیح سوکت دستگاه از جمله دلایلی است که باتری شارژ نشود، برای فهمیدن این که مشکل چیست ابتدا باید با چند روش برای شارژ اقدام کرد، در صورتی که پاسخی دریافت نشد باید به تعمیرات تبلت مراجعه کرد.

 

داغ شدن بیش از حد تبلت

نه تنها تبلت ها بلکه تمامی دستگاه های دیجیتالی مشکلی به نام داغ شدن بیش از حد را تجربه داشته اند که معمولا بر اثر استفاده بیش از حد به وجود می آید، چنانچه تبلت شما به حدی داغ شد که نگه داشتن آن در دست غیر قابل تحمل باشد به سرعت آن را خاموش کرده و اجازه دهید تا سرد شود، سپس برای کشف مشکل آن که یا از خرابی باتری و یا اتصالات داخلی آن است، به تعمیرکار مراجعه کنید.

 

 

 

عدم چرخش صفحه تبلت

از آن جایی که تبلت ها سایز بزرگتری به نسبت گوشی های موبایل دارند در نتیجه بیش از آن ها به چرخش صفحه نیاز است، در صورتی که پس روشن کردن چرخش خودکار صفحه، باز هم چرخشی صورت نگرفت به تعمیر نیاز خواهد داشت.

 

عدم اتصال به کامپیوتر

عدم اتصال به کامپیوتر نیز از دیگر مشکلات عدیده است که با بررسی دو موضوع می توان معمولا از شر این مشکل خلاص شد اول این که از سالم بودن سوکت یا کابل مطمئن شوید دوم این که دستگاه خود را بروز رسانی کنید، اگر باز هم به نتیجه نرسیدید پس ایراد از سخت افزار یا نرم افزار تبلت است.

 

تعمیرات تبلت

 

هزینه تعمیر تبلت چقدر است؟

در خصوص هزینه تعمیر تبلت ایسوس نمی توان هیچ رقمی را بیان کرد چرا که عوامل متعددی وجود دارند که در این زمینه تاثیر مستقیم خواهند داشت، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مدل تبلت

این که تبلت شما چه مارک و چه مدلی باشد تاثیر مستقیمی بر هزینه های نهایی خواهد داشت به بیان دیگر این که هر چقدر مدل تبلت شما بالاتر باشد یا از کمپانی شناخته شده تری آن را خریداری کرده باشید مسلما هزینه تعمیر آن نیز بیشتر خواهد شد زیرا قطعات مورد نیاز آن گران تر هستند.

 

میزان مشکل به وجود آمده

هر چقدر که مشکلات به وجود آمده بیشتر باشند یا رفع آن ها مشکل تر، هزینه ی دریافتی از مشتری نیز بیشتر خواهد شد، به طور مثال تعویض سوکت تبلت هزینه ای پائین تر از دیگر مشکلات سخت افزاری مثل تعویض تاچ ال سی دی دارد.

 

نوع مشکل

منظور از نوع مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری بودن آن است، مسلما مشکلات سخت افزاری هزینه ی بیشتری به همراه دارند چرا که هم زمان بیشتری صرف می شود هم این که ممکن است به قطعات مختلفی نیاز باشد این در حالیست که مشکلات سخت افزاری در زمان کمتری انجام شده و به قطعه ی جدیدی نیز نیاز ندارند.

 

چگونه می توان از خرابی تبلت جلوگیری کرد؟

جالب است بدانید که با یکسری مراقبت های خاص می توانید از تبلت خود به درستی مراقبت کرده و مانع از خرابی آن شوید، از جمله وعوامل موثری که در این زمینه اهمیت دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

به اندازه استفاده کردن از تبلت

اولین موضوعی که باعث خرابی تبلت و گوشی های موبایل می شود استفاده بیش از حد از آن هاست، مانند هر چیز دیگری که طول عمر خاصی دارد، تبلت ها نیز طول عمر مشخصی دارند که میزان آن با میزان استفاده کاربر در طول روز رابطه مستقیم دارد بدین معنا که هر چقدر بیشتر از آن استفاده شود زودتر خراب می شود.

 

به درستی شارژ کردن تبلت

در صورتی که به نحوه ی شارژ کردن تبلت توجه نداشته باشید باید در مدت کوتاهی شاهد خرابی آن شوید، زمانی که تبلت خود را شارژ می کنید نباید از آن به طور همزمان استفاده کنید یا این که به طور مداوم آن را از شارژ کشیده و مجددا به شارژ متصل کنید این موضوع باعث می شود تا باتری و سوکت آن دچار خرابی شوند. زمانی که شما در حال استفاده از تبلت در حال شارژ خود هستید نوسان برق را برای آن به وجود خواهید آورد که این یعنی خرابی باتری، در خصوص مورد دوم نیز باید بگوئیم که برای هر باتری تبلت یا گوشی سیکل شارژ خاصی در نظر گرفته شده است، به طور مثال ممکن است یک دستگاه ۱۰۰۰ سیکل شارژ داشته باشید که در حالت عادی دو سال طول می کشد تا باتری آن از ۱۰۰ درصد به ۸۰ درصد عمر مفید برسد، اما هر چقدر که بیشتر آن را از شارژ جدا و مجددا به شارژ وصل کنید این میزان کمتر نیز می شود.

 

 

 

توجه داشته باشید که هیچ گاه تبلت شما نباید کمتر از ۱۵ درصد شارژ داشته باشد سپس آن را به شارژ متصل کنید یا این که هیچ گاه اجازه ندهید به ۱۰۰ درصد برسد توجه به این دو موضوع در سلامت باتری دستگاه تاثیر مستقیمی دارد.

تعمیرات تبلت

 

استفاده از شارژر و کابل شارژ اصلی

شارژر و کابلی که به صورت اورجینال برای دستگاه ساخته می شود بهترین کارایی را به همراه دارد از این نظر که نیروی برق را با ولتاژ و آمپر متناسبی به دستگاه منتقل می کند این در حالیست که کابل و شارژر های غیر اصل به شکل صحیحی باتری شارژر را شارژ نمی کنند این موضوع نه تنها باعث خرابی باتری شده بلکه ممکن است سوکت تبلت را نیز خراب کند که در این صورت شما باید در سه زمینه هزینه کنید که شامل خرید شارژر و کابل شارژر اصلی، تعویض باتری و تعویض سوکت می شود.

 

عدم استفاده از برخی نرم افزارهای مخرب در تعمیرات تبلت

گاهی حتی برخی از نرم افزارها نیز می تواند موجب خرابی تبلت شما شود پس بهتر است هنگام نصب دقت بیشتری به خرج داده و در خصوص سالم بودن آن تحقیق کنید.از این که مثل همیشه تا پایان مقاله ما را همراهی کردید نهایت تشکر را داریم، هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با تعمیرات تبلت بود امیدواریم که رضایت مند بوده باشد.

  • ۰۰/۱۰/۱۵
  • علی حریرساز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی