مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مجله همه چی آنلاین

مقالات کاربردی از سراسر وب

مقالات کاربردی از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

آیا خرید کارتن موز برای اسباب کشی کاری درست است؟

وقتی شروع به اسباب کشی می‌کنیم، همه ناخودآگاه به فکر تهیه کارتن و بویژه خرید کارتن موز برای اسباب کشی می‌افتیم. از گذشته تا به امروز همه ما یک ارق خاصی به کارتن موزی داریم، طوری که انگار بدون این وسیله اسباب کشی ما چهارچوب خودش را از دست می‌دهد. حتی بعضی وقت‌ها برای تهیه این کارتن‌ها هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنیم و آن‌ها را برای استفاده مجدد در انبار یا جای امن نگهداری می‌کنیم.

در قدم اول بدانید که کارتن اسباب کشی باید تازه و نو باشد، پس استفاده مجدد از یک کارتن اصلا کار درست و بجایی نیست. درضمن این تصور غلط –یعنی استفاده از کارتن موزی- که در جامعه ما جا افتاده را فراموش کنید. چرا؟ در ادامه این مطلب به طور مفصل به این قضیه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کارتن موزیکارتن موزی

همانطور که از اسمش پیداست، کارتن موزی مخصوص موز است! پس چرا در اثاث کشی از آن استفاده می‌کنید؟ وسایل شکستنی، کتاب، لباس، لوازم فلزی و … هیچکدام حتی هم جنس موز هم نیستند! در کل ما طبق عادت از این کارتن‌ها استفاده می‌کنیم مثلا اگر یکی از شما بپرسد که دلیل استفاده از این کارتن‌ها چیست؟ جز جمله “چون محکم است” چه جوابی دارید؟

این دسته از جعبه‌ها به دلیل منافذی که روی آن‌ها قرار دارد، برای جابجایی و حمل میوه‌جاتی مانند موز مناسب است. زیرا باعث دیر رسیدن موزها شده و همچنین از خراب یا قهوه‌ای شدن میوه نیز جلوگیری می‌کند. به نظر شما کدام یک از مراحلی که گفتیم، در اسباب کشی کاربرد دارد؟

قبول داریم که خرید کارتن موزی از استحکام بالایی برای اثاث کشی برخوردارند ولی در مقابل ایرادهای زیادی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

هر کاری ابزار مخصوص به خودش را دارد، مثلا کارتن اسباب کشی مخصوص جابجاییست!

کارتن موزی برای موز مناسب است نه برای لوازم خانه!

کارتن موزی

تفاوت کارتن موزی با کارتن اسباب کشیکارتن موزی

اولین دلیل برای رد کردن کارتن موزی دست دوم بودن آن است. شم اصولا این کارتن‌ها را از میوه‌فروشی‌ها تهیه می‌کنید و میوه فروش هم از بازار! در این مسیر چه اتفاقی برای جعبه افتاده؟ نمی‌دانیم. قبول کنید در این اوضاعی که ویروس کرونا روز به روز دارد جهش پیدا می‌‌کند، استفاده از این روش واقعا کار درستی نیست! حتما دیدید که برخی از مردم این کارتن‌ها را داخل انبار نگهداری می‌کنند تا در جابجایی بعدی هم مشکلی در رابطه با خرید کارتن اسباب کشی نداشته باشند. ولی درنظر بگیرید که در این مدت حیوانات موزی و حشرات داخل این کارتن‌ها زندگی می‌کنند و بعد شما لباس یا لوازم بهداشتی خود را درون این کارتن‌ها قرار می‌دهید. اگر یکم فکر کنید میبیند که کار شایسته‌ای نیست!

اگر دقت کرده باشید بالا و پایین کارتن موزی خالیست و امکان دارد هنگام جابجایی وسایل خرده‌ریز شما گم شود. درسته که با یک ورقه بالا و پایین آن را می‌پوشانید ولی اتفاق یکبار است!

از سایز و نوع آن‌ها هم غافل نشوید! اصولا کارتن موزی در یک سایز وارد بازار می‌شود، که در بسته‌بندی وسایل بزرگ خانه به مشکل برمی‌خورید. مثلا راهکاری که به ذهن همه می‌رسد این است که هنگام جمع‌آوری لوازم بزرگ درب کارتن را نگذارند که بازهم امکان گم شدن وسایل شما وجود دارد.

در کل دلیلی برای استفاده از کارتن موزی وجود ندارد، مگر اینکه به دنبال یک اسباب کشی اصولی نباشید!

کلام آخرکارتن موزی

فروشگاه لوازم اسباب کشی ایزی‌ پک با ارائه کارتن‌های اسباب کشی سبب شده تا اصولی‌ترین بسته‌بندی ممکن را داشته باشید. این کارتن‌ها با استحکامی دوبرابر کارتن موزی موجب ایمن‌تر جابجا شدن لوازم منزل یا محل کار شما می‌شود. اگر قصد دارید تا شیوه جدید بسته‌بندی را امتحان کنید، با ما تماس بگیرید.

  • ۰۰/۱۲/۰۱
  • علی حریرساز

اسباب کشی منزل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی